חברת החיסון לטיפול בסרטן Elicio גייסה 30 מיליון דולר

החברה, שהייתה מוכרת בשם וודנטרה, היא חברה בת של כלל ביוטכנולוגיה הבורסאית • החברה מינתה לתפקיד המנכ"ל את רוברט קונלי, לשעבר מנכ"ל Domantis • יו"ר החברה הוא ד"ר ג'וליאן אדמס, מנכ"ל גמידה סל, שפיתח כמה תרופות לטיפול בסרטן • מניית כת"ב עולה בכ-3%

חברת Elicio Therapeutics (אליסיו), חברה-בת אמריקאית של כלל ביוטכנולוגיה הבורסאית, גייסה 30 מיליון דולר. החברה פיתחה חיסונים טיפוליים לסרטן, והמוצר הראשון שלה הוא חיסון המשמש לטיפול בסרטן הראש והצוואר הנגרם מוירוס הפפילומה.

בהמשך לגיוס ממנה החברה למנכ"ל את רוברט קונלי, לשעבר מנכ"ל חברת Domantis שנמכרה לתאגיד התרופות GSK תמורת 454 מיליון דולר.

אליסיו, שהייתה מוכרת בשם וודנטרה, היא אחת החברות האמריקאיות שההחזקה בהן הגיע לידי כת"ב כאשר לן בלווטניק, בעל השליטה בשרשור בכת"ב, ביקש למזג את עסקי פיתוח התרופות שלו תחת קורת גג אחת. חברות נוספות שנכנסו לפורטפוליו של כת"ב בתהליך זה היו ניאון, שנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 146 מיליון דולר ומפתחת גם היא תרופות לסרטן, וחברת Luc הפועלת בתחום התרופות למחלות פסיכיאטריות ונוירולוגיות, וקדנט אשר גייסה לאחרונה 40 מיליון דולר.

הטכנולוגיה של Elicio פותחה במקור באוניברסיטת MIT על ידי פרופ' דאריל אירוויין. הטכנולוגיה מאפשרת הכוונה מדוייקת של חיסונים למערכת הלימפה ובכך מגבירה את יעילותם ומאריכה את משך פעילותם, תוך שיפור פרופיל הבטיחות שלהם. המוצר עשוי להתאים גם לסרטן הלבלב, וסרטן המעי הגס.

יו"ר החברה הוא ד"ר ג'וליאן אדמס, מנכ"ל גמידה סל, שפיתח כמה תרופות לטיפול בסרטן. מניית כלל ביוטכנולוגיה  עולה היום בכ-3%, והחברה נסחרת לפי שווי של 447 מיליון שקל.