גנץ: "נתניהו איבד רסן; סידרנו לו 3.5 שנים של שקט והוא לא עשה איתן כלום"

בכינוס של כחול לבן הערב הוסיף גנץ ואמר: "כל מטרה היא מטרה ראויה. בכירים, מפקדים, בכל מקום – מועדים לפגיעה וצריך לחסל אותם. אני לא הייתי מאפשר לתת פרוטקשן לחמאס" • עוד אמר: "נתניהו יודע שהוא הולך להפסיד"

בני גנץ / צילום: שריה דיאמנט
בני גנץ / צילום: שריה דיאמנט

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, נאם הערב בפני כינוס של תומכי המפלגה ואמר שישראל נמצאת בעיצומם של ימים קשים מאוד בדרום הארץ. "אני רוצה להבטיח לכם שהמחויבות הראשונה שלי היא לביטחון המדינה ואזרחיה", אמר גנץ. 

לדבריו, "צה"ל בפיקודי, יחד עם שר הביטחון, בוגי יעלון, סידר לנתניהו 3.5 שנים של שקט מוחלט ולצערי הוא לא עשה איתן כלום. אנחנו נשיב את הביטחון לתושבי הדרום ולכלל הזירות. הביטחון זו המומחיות שלנו. עמידות הציבור היא דבר ראוי להערכה גדולה. הרתעה משיגים על ידי הפעלת כוח, בצורה שקולה, עוצמתית ומתמשכת".

הוא הוסיף שהוא לא היה מאפשר לבכירי החמאס לנוע בחופשיות: "כל מטרה היא מטרה ראויה. בכירים, מפקדים, בכל מקום - מועדים לפגיעה וצריך לחסל אותם ולא לאפשר להם לעשות תנועות ידיים. אני לא הייתי מאפשר לתת פרוטקשן לחמאס ולא הייתי מאפשר הדלפות מן הקבינט". 

באשר להתפתחויות הפוליטיות, גנץ לא הגיב לביקורת נגדו בדו"ח מבקר המדינה, אלא רק אמר: "הבשורות המצערות, אך הצפויות, הן שביבי איבד כל רסן. ביבי איבד את זה. הוא הפך לבית חרושת של הכפשות והשמצות ושקרים מכוערים. יש לזה סיבה. יש לזה רק סיבה אחת: הוא הולך להפסיד. הוא יודע שהוא הולך להפסיד. הוא רואה את זה ברחוב, הוא שומע את זה במפלגתו שלו. הוא יכול להמשיך להשמיץ אותי ולהפיץ שמועות, זה לא יעזור לו. ידעתי שזה יבוא. תכלס, ביבי, האזרחים בקריית שמונה - הם שמעניינים אותי. הקמפיין שלך - משעמם אותי". 

גנץ התייחס פעם נוספת לנושא הצוללות: "אין שום דרך בעולם שבה ראש ממשלה יכול לאשר את מכירת הצוללות הגרמניות למצרים - נשק קטלני, נשק מפר איזון - בלי אישור של שר הביטחון, של משרד הביטחון, של צה"ל ושל הרמטכ"ל. אין שום סוד. המצאת את זה כי נלחצת" אמר גנץ "איזה סוד יכול להיות שמותר לגלות לגרמנים, מותר לגלות למצרים, אבל אסור לגלות לשר הביטחון שלך ולרמטכ"ל שלך? הסיבה היחידה שהמצאת את הסוד הזה, היא כי אתה לא יודע להסביר איך קיבלת 16 מיליון שקל מחברה שקשורה למכירת הצוללות."

מצביעים כלכלה
 מצביעים כלכלה