מנכ"ל וולמארט, דאג מקמילון, הגיע לביקור בזק בישראל

במהלך שהייתו בארץ, מקמילון ביקר בין היתר בחברות ראונדפורסט ומאנדיי וכן בקרן אינוביישן אנדיבורס • זהו אינו ביקורו הראשון של מקמילון בישראל מאז מונה למנכ"ל וולמארט ב-2013, אך הוא נוהג לשמור ביקורים מסוג זה מתחת לרדאר התקשורתי

מנכ"ל וולמארט, דאג מקמילון / צילום: רויטרס
מנכ"ל וולמארט, דאג מקמילון / צילום: רויטרס

מנכ"ל וולמארט, דאג מקמילון, הגיע לביקור בזק בישראל עם משלחת של בכירים מהחברה. בכירי וולמארט מבקרים בארץ באופן קבוע בעשור האחרון ובוחנים טכנולוגיות ואפשרויות השקעה. את השקעותיהם בארץ הם מבצעים בעיקר דרך שותפים. 

גורמים המעורים בפרטי הביקור סיפרו כי במהלך שהייתו בישראל מקמילון ביקר, בין היתר, בחברות ראונדפורסט ומאנדיי וכן בקרן אינוביישן אנדיבורס.

זהו אינו ביקורו הראשון של מקמילון בישראל מאז מונה למנכ"ל וולמארט ב-2013, אך הוא נוהג לשמור ביקורים מסוג זה מתחת לרדאר התקשורתי. 

לאחרונה, כפי שדווח ב"גלובס", משלחת של וולמארט הגיעה לביקור בישראל במהלך שבוע הסייבר שנערך ביוני 2018. משלחת אחרת של ענקית הקמעונאות ביקרה בישראל ונפגשה עם סטארט-אפים, גם הם בתחום הסייבר, בחודש אפריל 2018. עם הגורמים שעמם נפגשו אנשי המשלחת היו כ-20 סטארט-אפים, לצד אנשי עסקים בכירים כמו אדם סינגולדה, מייסד חברת טאבולה. את המשלחת אירח היועץ האסטרטגי אוהד פינקלשטיין.

הביקור הנוכחי של בכירי וולמארט מגיע כחודש לאחר רכישתה את הסטארט-אפ הישראלי אספקטיבה (Aspectiva) תמורת סכום שהוערך בעשרות מיליוני דולרים. 

לוולמארט יש פעילות לא פורמלית בישראל זה כ-9 שנים, והיא בוחנת בקביעות שיתופי-פעולה ואפיקי השקעה פוטנציאליים עם חברות ישראליות. לדברי מקורבים לחברה, היא יצרה שיתופי-פעולה עם סטארט-אפים רבים, אך לרוב נמנעת מלפרסם על כך. אחת מהחברות הללו היא פלטפורמת הווידאו האינטראקטיבי "אקו" (Eko) של יוני בלוך, שכפי שנחשף ב"גלובס" - וולמארט משתפת איתה פעולה כחלק מפיתוח פלטפורמת הווידאו שלה.

את מרבית פעילותה בתחום החדשנות בישראל וולמארט שומרת בסוד, אך ידוע כי ענקית הקמעונאות מעורבת במספר פלטפורמות חדשנות בישראל: חממת Earthbound Technologies של יוניליוור, שמשמשת גם כמרכז חדשנות רשמי עבור וולמארט בישראל; מלבד זאת, וולמארט מעורבת כשותפה בתכנית The Bridge של קוקה-קולה ובקבוצת הסייבר Team8, ומשאירה את מעורבותה מתחת לרדאר. בנוסף, היום פורסם כי סמנכ"ל אבטחת המידע בחברת-הבת של וולמארט, Walmart Labs, המשתמשת כמחלקת הטכנולוגיה של החברה, הצטרף כיועץ בקרן YL Ventures בישראל.

היבט נוסף הוא פיתוח מוצרים בשיתוף חממת פוד-טק מקומיות, כמו החממה של שטראוס, וכן שימוש בטכנולוגיות לייעול אתרי מסחר קמעונאיים, כמו זו של טוויגל הישראלית המספקת לוולמארט שירותי חיפוש מתקדמים. בשנה שעברה וולמארט אף רכשה עבור חברת-הבת ההודית שלה, Flipkart, את הסטארט-אפ הישראלי Upstream Commerce.