הרכבת מתכננת לפעול לפי לוח זמנים חדש - אך ועד העובדים לא מקבל אותו

גם במוצאי השבת הקרובה לא יפעלו רכבות מירושלים לנתב"ג וחזרה. הסיבה: ועד עובדי הרכבת בראשות גילה אדרעי, הודיע הערב כי לא יאפשר את הארכת פעולת הרכבות לפי לוח הזמנים החדש מ-19:30 ל-21:30

עומס ברכבת /צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב
עומס ברכבת /צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב

מחר (ו') צפויה הרכבת להפעיל לוח זמנים חדש, ובמרכזו תוספת של 126 רכבות בשבוע. אולם הערב הודיע ועד העובדים כי לא יאפשר את הפעלת לוח הזמנים החדש בקו המהיר מנתב"ג לירושלים.

לפי התוכנית, הוארכו שעות הפעילות של הקו בערבי השבוע עד 21:30 (במקום 19:30 עד כה), והפעלתו גם במוצ"ש. אולם הוועד, בראשות גילה אדרעי, הודיע הערב כי לא יאפשר את הפעלת הרכבות בשעות אלה. לכן, גם במוצאי השבת הקרובה לא יפעלו רכבות מירושלים לנתב"ג וחזרה.

בהנהלת הרכבת הביעו "חשש כבד מאוד", כהגדרתם, מהשבתות גלויות או סמויות במהלך סוף השבוע ותחילת השבוע הבא, עם הפעלת לוח הזמנים החדש.

מהנהלת רכבת ישראל נמסר כי: "אנו קוראים לגילה אדרעי לחדול מהפגיעה האנושה בנוסעים, להישמע להוראות בית המשפט וההסתדרות, ולשלב ידיים עם הנהלת הרכבת בתקופה מאתגרת זו."

נוסף להארכת פעילות הקו המהיר לירושלים, לוח הזמנים החדש כולל החזרה של שירות מלא למודיעין, נתב"ג ויישובי הדרום, כמו גם הרחבת שעות הפעילות בקו המהיר לירושלים.

עוד יכלול הלוח עצירות בתחנות מודיעין של קו נהריה-נתב"ג, רכבות מבאר שבע ייסעו עד הרצליה, במקום עד לוד והרכבות מאשקלון יגיעו לתחנת ת"א-ההגנה במקום ללוד. הרכבת תפעיל שמונה רכבות חדשות ביממה, וסך הכל-579 רכבות ביממה.

מועד העובדים נמסר בתגובה: "כרגיל האמת היא הפוכה. בית הדין לא אישר את הפעלת הלו"ז החדש של הרכבת. בית הדין נזף בהנהלת הרכבת על כך שהיא מגישה בקשות סרק ולא מנהלת מו"מ עם נציגות העובדים כמתחייב. מטרת ההנהלה כרגיל היא להתנגח בעובדים ובוועד בכל מחיר.

"למרות הכל הוועד החליט לשתף פעולה בשלב זה עם הלוז הזמני שהוצע ע"י הנהלת הרכבת ולקיים מו"מ אינטנסיבי בימים הקרובים להפיכת הלו"ז לבטיחותי ואפשרי ליישום וביצוע".