גנץ: "נתניהו לא יכול ללמד אותי מה זו אחריות, יש לנו הרמטכ"לים ביחד מאות שנות ניסיון"

באירוע שקיים הערב בירושלים אמר יו"ר מפלגת כחול לבן: "כחול לבן, זה לא רק הדגל שלנו, אלא יכולת להשפיע על מה שקורה כאן. הדרך היחידה היא להחליף את השלטון"

בני גנץ / צילום: שריה דיאמנט
בני גנץ / צילום: שריה דיאמנט

יו״ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ, קיים הערב  (ה') אירוע בירושלים, ואמר לקהל כמה הוא מרגיש יותר טוב בירושלים מאשר בבירת ארה״ב וושינגטון, שם ביקר השבוע בוועידת איפא״ק. "אמנם חזרתי משם עכשיו, אבל יש לי את הזכות להיוולד בישראל, והתכנית שלי לשנה הקרובה היא שאני הולך להיות ירושלמי" הוא אמר. 

בהמשך דבריו על ירושלים אמר גנץ שבכותל הוא חושב שצריך למצוא מקום לכולם, לכל זרמי החברה הישראלית. ״אנחנו חייבים להפגין אחדות מבפנים. אני חושב ששאלת האחדות והשיח הפנים ישראלי, היא שאלה מנהיגותית, לא משהו שצריך להיות רק בשיח של בתי הספר״.

גנץ, אמר כי "השיח הפנים ישראלי של שנאה ושיסוע, חייב להיפסק. ברגע אחד אנחנו יכולים להיות במלחמה ואז אנחנו צריכים אחד את השני".

גנץ התייחס למצב בדרום, ולחוסן שמפגינים התושבים שם: "שאף אחד לא ידבר על האנשים בדרום כבכיינים. הם עומדים בחזית, בדיוק כמו שגוש עציון עמדו בעבר או אנשי הצפון נגד המתקפות מלבנון".

גנץ אמר כי הוא מודה על הזכות לשרת כרטמכ"ל במשך 4 שנים. "כאשר נכנסנו למערכת הפוליטית, זה נעשה מתוך אחריות לגורל המדינה. לא ביקשנו להיות חפים מביקורת, אבל להפוך אותנו הרמטכ"לים כאויבים של מדינת ישראל, זה כבר מחליש את ישראל ומחזק את אויבנו".

הוא סיפר כיצד תושבים בבתי הספר של ילדיו היו מצביעים עליו לאחר שחרורו ואומרים "זה היה הרמטכ״ל שלנו"... ומה שעושים עכשיו, זה ללכלך בחוסר אתיקה על צה"ל ועלינו רק כי יש בחירות.

"נתניהו לא יכול ללמד אותי מה זו אחריות. נהייתי מפקד אחרי שנה אחת בצבא. יש לנו ביחד מאות שנות ניסיון. אי אפשר ללמד אותנו מה זה הובלה. אנחנו בכחול לבן, רוצים להיות הפוכים ב-180 מעלות ממה שאתם רואים היום".

גנץ ציין כי הוא מבין שכולם מסתלבטים עליו. "אנחנו בכוחותינו הדלים מנסים להמשיך להיות ממלכתיים, כדי להמשיך לגבות את צה"ל ואת הנעשה בדרום. אנחנו לא נוותר על ממלכתיות ועל האחריות".

גנץ המשיך ואמר, שחשובה לו הדרת הכבוד במערכת הבחירות, כפי שהתנהל בקבינט בימיו כרמטכ"ל. עוד ציין שלקראת סיום מערכת הבחירות חשוב לו להדגיש שכחול לבן תהיה המפלגה הגדולה ביותר. "כחול לבן, זה לא רק הדגל שלנו, אלא יכולת להשפיע על מה שקורה כאן. הדרך היחידה היא להחליף את השלטון".