באפט מודה: "חלה האטה בקצב צמיחת הכלכלה האמריקאית"

לדברי האורקל מאומהה, הכלכלה האמריקאית אכן מראה סימנים של חולשה, אך זה לא יפריע לקבוצת ההשקעות שבשליטתו, ברייקשייר האת'וואי, לשנות אסטרטגיה - "גם אם יהבהבו אורות אדומים"

וורן באפט, תלמידו של בנג'מין גרהאם / צילום: ריק ווילקינג, רויטרס
וורן באפט, תלמידו של בנג'מין גרהאם / צילום: ריק ווילקינג, רויטרס

"נראה כי חלה האטה בקצב צמיחת הכלכלה", כך אמר אמש האורקל מאומהה, וורן באפט, בראיון לרשת "CNBC". לדבריו, הצמיחה האמריקאית איבדה תנופה אך קבוצת ההשקעות של באפט, ברייקשייר האת'וואי, לא צפויה לשנות אסטרטגיה "גם אם יהבהבו נורות אדומות", אמר באפט.

"נראה כי יש האטה בכל תחומי העסקים, אבל זה לא ישנה את מה שאנו עושים כעת. גם אם יהבהבו נורות אדומות, או נורה אדומה חזקה, היינו ממשיכים להשקיע באותה הדרך", אמר באפט, והוסיף "אני ממליץ למשקיעים להמר על אמריקה, אלוהים בירך את אמריקה".

הדברים של באפט הגיעו לאחר היפוך עקום התשואות בארה"ב, שמהווה אינדיקטור לקראת מיתון. באפט סירב להתרגש מהמהלך הנדיר שנרשם בשוק האג"ח, ואמר כי הוא מקווה לתקופת מיתון (כדי לנצל הזדמנויות), והוסיף כי זה דבר שקורה בכלכלה קפיטליסטית.

מוקדם יותר השבוע נתון הצמיחה לכלכלה האמריקאית ברבעון הרביעי עודכן מטה ל-2.2%, מתחת לצפי לצמיחה של 2.4%. עם זאת, היום פורסמו נתונים חיוביים, כגון סנטימנט הצרכנים של מישיגן, ומכירות בתים חדשים.