סודהסטרים חוגגת את ה-1 באפריל עם מכשיר שהופך גיהוקים לסודה

החברה רתמה את האסטרונאוט האמריקאי סקוט קלי למתיחה מושקעת, שהפקתה נמשכה כ-8 חודשים • בסרטון מציג קלי טכנולוגיה מהפכנית להפיכת משקה רגיל למוגז בעזרת גזים שמפיק גוף האדם

ה-1 באפריל שוב פה, ואיתו מגיעות גם המתיחות. הפעם זו סודהסטרים שרתמה למשימה את האסטרונאוט האמריקאי סקוט קלי. בסרטון שאורך כדקה וחצי מציג קלי טכנולוגיה מהפכנית להפיכת משקה רגיל למוגז בעזרת גזים שמפיק גוף האדם (למשל בזמן הגיהוק). "כאשר החיים נותנים לך גז, תעשה מהם סודה", מסכם קלי בסרטון. 

מדובר במין בקבוק עם פקק צילינדר שמאפשר, באמצעות נשיפה בלבד, לייצר סודה ממים רגילים בכל מקום ובכל זמן. התהליך מתבצע על-ידי שחרור עודף של פחמן דו-חמצני מגופו של האדם הנושף. מעבר להפיכת כל משקה רגיל לסודה, המוצר גם יכול לשמש כתרופה לאנשים הסובלים מעודף גזים הגורם להם לגהק באופן תדיר. 

למרות שלפי קלי "עודף פחמן דו-חמצני הוא בעיה אמיתית בחלל, וזה יכול היה להיות מציל חיים אם זה היה קיים בפועל" - מדובר כמובן במתיחה לכבוד 1 באפריל. 

לצורך צילומי הסרטון נחת קלי בישראל וצולם ב"תחנת החלל הבינלאומית" שנבנתה במיוחד בסט הצילומים, כשהוא עוטה חליפת חלל ומספק הסבר מדעי על המוצר ויתרונותיו. בסוף הסרטון הצופה מוזמן לבקר באתר אינטרנט ייעודי, שבו מתגלה כי בעצם מדובר במתיחת 1 באפריל שהגתה החברה, וכי גיהוק בחלל הוא למעשה בלתי אפשרי. העבודה על המתיחה ארכה 8 חודשים.

"אני נרגש לשתף פעולה עם סודהסטרים במתיחה זו", אמר קלי, שמחזיק בשיא השהות הרצופה הארוכה ביותר בחלל עם 340 ימים. "אם יש דבר אחד שאתה לומד משהייה ממושכת בחלל, זה שחוש הומור הוא הכרחי להמשך הקיום שלך. אני מקווה שכולם ישתעשעו מהסרטון הזה, אני מאוד נהניתי לעשות אותו".