חברת שגריר רכב, הפועלת בתחום של שירותים לחברות הביטוח, ושיתוף והשכרת כלי רכב באמצעות car2go, סגרה את שנת 2018 עם הכנסות של כ-227 מיליון שקל - עלייה של 2.5% לעומת 2017.
בעוד ההכנסות משירותים לחברות ביטוח נותרו יציבות על כ-188 מיליון שקל, הרי שבתחום שיתוף והשכרת רכבים נרשם גידול של 14.5% בהכנסות לרמה של כ-39 מיליון שקל. זאת עקב גידול בהיקף הפעילות בתל אביב ומהרחבת הפעילות לערים חיפה, ראשון לציון, נתניה וירושלים.
ברווח התפעולי, עם זאת, נרשמה צניחה של 88% לרמה של כ-2.7 מיליון שקל, כשתחום השירותים לחברות ביטוח רשם ירידה של 4.6% לכ-13.8 מיליון שקל ותחום שיתוף והשכרת רכבים עבר להפסד תפעולי של כ-11 מיליון שקל לעומת רווח של 8.3 מיליון שקל ב-2017.
עלייה בעלויות
בשגריר מסבירים כי הרווח נשחק בעקבות קפיצה בעלויות על רקע הרחבת הפעילות לערים נוספות בארץ ולמלטה, לצד הקמת מיזם אופניים שיתופיים עם מובייק הסינית, וכן גידול בעלויות שוטפות בגין התאמות עבור המערכת הטכנולוגית. בנוסף, נרשמה ירידה ברווחיות הפעלת מערך הרכב השיתופי בתל אביב בעקבות המעבר לשלב התפעולי וגידול בעלויות ניהול ותפעול המערך.
בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי סמלי של כמיליון שקל, צניחה של 94% לעומת הרווח ב-2017.
את הרבעון הרביעי של 2018 סיימה שגריר, הנמצאת בשליטת חברת ההשקעות DBSI של יוסי בן שלום וברק דותן, עם הכנסות של כ-57 מיליון שקל (גידול של 6% לעומת הרבעון המקביל), מעבר להפסד תפעולי של כ-2.6 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של כ-3.9 מיליון שקל ברבעון המקביל, והפסד נקי של כ-2.8 מיליון שקל לעומת רווח של 2.6 מיליון שקל ברבעון המקביל.
שגריר נסחרת בבורסה בתל אביב מאז שפוצלה בקיץ 2016 מחברת פוינטר וחולקה כדיבידנד בעין לבעלי המניות שלה. מאז צירופה לבורסה בתל אביב מניית שגריר עלתה ב-150% ושווי השוק של עומד על כ-115 מיליון שקל. עם זאת, בשנה האחרונה איבדה המניה קרוב ל-30% מערכה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.