בן כספית הודף את הביקורת: "גנץ מועמד לראשות ממשלה, תפקידנו 'לחטט בזבל' ובחיים האישיים שלו"

אחרי הפרסום השנוי במחלוקת, מבהיר העיתונאי: "הליכה לטיפול פסיכולוגי מעידה משהו על מצבו של האדם. שהוא היה צריך עזרה. שוב, זה לא מעיד דווקא לשלילה. עכשיו, מי שרוצה את המפתחות לכפתור האדום ולקבוע את גורלנו, אז כמעט כל מידע לגביו הוא 'אישיו'" • הראיון המלא יתפרסם ביום רביעי במגזין "פירמה" ובאתר "גלובס"

בן כספית / צילום: איל יצהר
בן כספית / צילום: איל יצהר

העיתונאי בן כספית סומן על-ידי בנימין נתניהו כאחד מאויביו הגדולים בתקשורת, אבל דווקא פרסום של כספית מהימים האחרונים על בני גנץ, יריבו הפוליטי המרכזי של ראש הממשלה, עורר עליו ביקורת חריפה, בעיקר מצד הקולגות.

על רקע טענות בדבר כשירותו הנפשית של גנץ, פרסם כספית ביום שישי האחרון (29 במארס) ב"מעריב" כי "בשבועות האחרונים הגיע אליי מידע שלפיו גנץ טופל על-ידי פסיכולוגית ברמת השרון. על-פי המידע, מדובר בטיפולים סדירים שהתקיימו במשך שנתיים או שלוש שנים ברציפות, לאחר שחרורו מצה"ל... על-פי המידע, מדובר בטיפול פסיכולוגי אישי, שכלל גם מרשמים לתרופות". 

הראיון המלא עם בן כספית יתפרסם ביום רביעי במגזין "פירמה" ובאתר "גלובס".

למרות המהומה שחולל הפרסום על הטיפול הפסיכולוגי של גנץ, כספית עומד מאחוריו גם היום. "מי שמועמד לראשות ממשלה, יש צורך לסרוק את בשרו ונשמתו וחייו במסרקות ברזל. לא לעשות לו שום הנחה. הליכה קבועה לפסיכולוגית זה לא דבר פסול, אפילו להפך, אבל זה 'אישיו' לגבי מועמד לראשות ממשלה. נקודה", הוא מתעקש.

שליש ממדינת ישראל נמצאת בטיפול פסיכולוגי. איפה פה הסיפור?

"הליכה לטיפול פסיכולוגי מעידה משהו על מצבו של האדם. שהוא היה צריך עזרה. שוב, זה לא מעיד דווקא לשלילה. עכשיו, מי שרוצה את המפתחות לכפתור האדום ולקבוע את גורלנו, אז כמעט כל מידע לגביו הוא 'אישיו'. כל דבר שמוסיף פריט מידע על אישיותו, התנהלותו, התנהגותו, של מועמד לראשות ממשלה, הוא רלוונטי בעיניי.

"גנץ הוא מועמד לראשות ממשלה, ותפקידנו 'לחטט בזבל שלו' ובחיים האישיים שלו, בעיקר כשיש דיון על הכשרות הנפשית שלו. אני עיתונאי, זה התפקיד שלי. אין מצב שאם היית יודע שנתניהו הולך לפסיכולוגית, לא היית כותב את זה. לכן החלטתי להביא את המידע הזה לציבור".

כל דבר? אין גבול למה שמותר לנו לפרסם?

"כל דבר חוץ מענייני אישות, שזה כבר צנעת פרט, וזה מפרק משפחות. עכשיו, תזכור, הסיפור על הפסיכולוגית לא היה כותרת ראשית, לא הייתה אליו הפניה בשער של העיתון. הרעש קרה בגלל ציוץ אחד לא טוב של בחור צעיר שעובד ב'מעריב' שצייץ ורצה טראפיק".

הביקורת עליך, בעיקר מהצד של הקולגות, הייתה קשה.

"עבר עליי סוף שבוע סוער. 27 מחבריי ומקורביי בטוויטר התווכחו איתי. מתוכם 25 לא קראו את הטור, ואחרי ששלחתי להם אותו, הם אמרו לי שאני צודק. אני לא אחראי על הרשת. אני שלם עם עצמי לגמרי. לפני הבחירות של 2001 עשיתי תחקיר על מצבו הבריאותי של אריאל שרון. אחרי איקס זמן, שרון קרס. בעוד כמה שנים יבואו ויגידו 'לבן כספית צריך להקשיב בכל מצב'".

ואולי בכל זאת הלחץ שהפעיל עליך נתניהו השתלם לו? אולי הפרסום על הטיפול הפסיכולוגי של גנץ נועד ליצור איזון מסוים בין שני המתמודדים על ראשות הממשלה?

"כשהגיעו אליי הסיפורים על גנץ, נאנחתי. כי כן, זה אתגר. מי כמוני חושב שנתניהו הוא אסון לישראל, והנה מגיעים אליך סיפורים על האלטרנטיבה, ואתה מקלל את היום שבו נולדת, אבל אתה יודע שאתה לא יכול להרשות לעצמך לא לפרסם".