שלמה נדל"ן מכרה כ-50% מקרקע בפתח תקווה ב-46 מיליון שקל

הרוכשת היא קבוצת רוגובין • בכוונת שלמה נדל"ן וקבוצת רוגובין לתכנן ולהקים על הקרקע בקרית אריה פרויקט תעסוקה שיושכר כנכס מניב

ישראל רייף / צילום: עזרא-לוי
ישראל רייף / צילום: עזרא-לוי

חברת שלמה נדל"ן, מקבוצת שלמה, דיווחה היום (ב') כי מכרה לקבוצת רוגובין כ-50% מהזכויות בקרקע בת 15 דונם ברחוב יגיע כפיים 3 בקרית אריה, פתח תקווה, תמורת 46 מיליון שקל. בכוונת שתי החברות לתכנן ולהקים במשותף פרויקט תעסוקה לצורך השכרתו כנכס מניב בבעלות משותפת של החברות.

שלמה נדל"ן, החלה בעבודות חפירה ודיפון בנכס והיא פועלת לקבלת היתר בנייה להקמת פרויקט בשטח עילי של כ-41 אלף מ"ר, המיועד בעיקר למשרדים. בנוסף, בכוונת השותפות לפעול לקבלת זכויות בנייה נוספות בנכס בשטח של לא פחות מ-80 אלף מ"ר.

כתוצאה ממכירת הזכויות בנכס, צפויה ש.י.ר שלמה נדל"ן לרשום בדוחותיה הכספיים לרבעון הראשון רווח מעליית ערך בסך 12 מיליון שקל.

בדצמבר האחרון פרסם "גלובס" כי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכז הפקידה להתנגדויות את התוכנית להתחדשות אזור התעסוקה קרית אריה. על פי התוכנית, לאזור התעסוקה שכולל היום 3.5 מיליון מ"ר שטחים קיימים, יתווספו 1.6 מיליון מ"ר שטחי תעסוקה נוספים. בסך הכל התוכנית מעניקה תוספת של 50% בממוצע למגרשים הקיימים בקרית אריה. בכוונת החברות להמתין כי התוכנית המקודמת תאושר ותקבל תוקף ואז להגיש את הבקשה להגדלת זכויות הבנייה.

ישראל רייף, יו"ר שלמה נדל"ן ציין: "אנו שמחים מאוד על ההזדמנות לשתף פעולה עם קבוצת רוגובין. העסקה הינה עסקה חשובה ומשמעותית מבחינתנו והינה חלק מהאסטרטגיה של החברה להשבחה וייזום של נכסים והשכרתם לצדדים שלישיים. שלמה נדל"ן פעלה לשינוי התב"ע החלה על הנכס מתעשייה לתעסוקה ומשרדים ותמשיך לפעול יחד עם קבוצת רוגובין על מנת ליזום את הנכס כנכס מניב. הנכס כמובן עונה על כלל הקריטריונים הנדרשים במסגרת האסטרטגיה של שלמה נדל"ן: מיקום טוב מאוד בעיר מרכזית, נגישות לנתיבי תנועה עיקריים ולתחבורה ציבורית, באזור מתפתח מאוד".