הגמל מקיבוץ שריד שתה את הרווחים של לידר, אבל אולי יחזיר אותו בעתיד

ירידת ערך של כ-6.5 מיליון שקל שרשמה חברת לידר השקעות בחברת התעשייה גמל שריד, שהבעלות המלאה בה נרכשה על-ידי לידר באחרונה במחיר מופחת, העבירה את לידר להפסד של 2.5 מיליון שקל בסיכום הרבעון הרביעי של 2018

צחי אפלויג / צילום: תמר מצפי
צחי אפלויג / צילום: תמר מצפי

ירידת ערך של כ-6.5 מיליון שקל שרשמה חברת לידר השקעות בחברת התעשייה גמל שריד, שהבעלות המלאה בה נרכשה על-ידי לידר באחרונה במחיר מופחת, העבירה את לידר להפסד של 2.5 מיליון שקל בסיכום הרבעון הרביעי של 2018 - שנה שאותה סיכמה עם שחיקה של 19% ברווחיה, שהסתכמו בכ-11 מיליון שקל.

הפחתת ערך זו גררה את לידר להציג בסיכום שנתי הפסד של כ-9 מיליון שקל בפעילות התעשייה שלה, שמלבד ירידת ערך ההשקעה כלל גם הפחתת אופציית רכש של החברה בגמל שריד, של קרוב ל-2 מיליון שקל. 

לצד זאת, במבט קדימה, לידר מציינת לגבי ההשקעה בגמל שריד, כי לפי הערכה ראשונית ולאחר ירידת הערך שהוכרה ובהנחות נוספות, "החברה עשויה להכיר ברווח מרכישה הזדמנותית שעשוי לנוע בטווח בין כ-11 מיליון שקל לכ-14 מיליון שקל".

אתמול דיווחה לידר על השלמת העסקה לרכישת מניות גמל שריד מידי קיבוץ שריד, וזאת בהמשך להסכם שגיבשו הצדדים בתחילת מארס. הסכם זה כלל רכישת החזקות הקיבוץ (70%) בגמל שריד תמורת כ-31 מיליון שקל, סכום המשקף לחברה הנרכשת שווי של כ-45 מיליון שקל, הנחה של כ-10% לעומת התמורה שעליה דיווחה לידר בעדכון הקודם שלה בנושא, בדצמבר 2018, ששיקפה לגמל שריד שווי של כ-50 מיליון שקל.

לידר נכנסה לשותפות בגמל שריד במהלך שנת 2015 - אז השקיעה כ-35 מיליון שקל ברכישת 30% ממניות גמל באמצעות הקצאת מניות, מהלך ששיקף לגמל שריד שווי של כ-115 מיליון שקל "אחרי הכסף" - גבוה פי 2.5 משווי העסקה הנוכחית.

פעילותה של גמל שריד מתרכזת בייצור ושיווק מוצרי השחזה, חיתוך וליטוש, ומלבדה ללידר פעילות בתחום התעשייתי גם באמצעות חברת פינקלשטיין, העוסקת בייצור ובמכירת מוצרים ממתכות נחושת.

על עיקר הכנסותיה ורווחיה של לידר, הנמצאת בשליטת יורשי דן דוד, ומנוהלת על-ידי המנכ"ל ליאור בן ארצי והיו"ר צחי אפלויג, אחראית החזקתה (50%) בבית ההשקעות ילין לפידות, באמצעות החברה הבת אטראו שוקי הון.