באב"ד: אין יסוד לדברי גנץ על פגישות עם אנשי אוצר

מנכ"ל האוצר החליט היום לסיים את סאגת הפגישה בין גנץ ל"אנשי תקציבים" באוצר • ההחלטה התקבלה בעקבות הבהרת הממונה על התקציבים שאול מרידור כי מידע הועבר והוצג למפלגת כחול לבן ולמפלגות נוספות ביניהן כולנו של שר האוצר, תוך הקפדה על כללי מנהל תקין • "מדובר בתהליך שגרתי וטבעי. המידע המצוי בידי האוצר שייך לציבור"

שי באבד / צילום: תמר מצפי
שי באבד / צילום: תמר מצפי

סיום מינורי לפרשת "הפגישה" בין מנהיג מפלגת כחול לבן בני גנץ ל"אנשי תקציבים" באוצר: מנכ"ל האוצר שי באב"ד החליט לסגור את הטיפול באירוע לאחר שלדבריו, הבירור שערך העלה כי לאמירותיו של גנץ בדבר פגישות עם אנשי אוצר לא היה בסיס עובדתי. באב"ד קיבל את החלטתו לאחר שהממונה על התקציבים שאול מרידור אישר כי מידע בנושאי תקציב הועבר והוצג על-ידי אנשי האגף למפלגת 'כחול-לבן' כמו גם למפלגות נוספות ובהן מפלגת 'כולנו' של שר האוצר משה כחלון, מפלגת העבודה, מפלגת זהות והימין החדש.

"מדובר בחלק בלתי נפרד מעבודת האגף", כתב מרידור. "תהליך שגרתי וטבעי ומתוך ההבנה כי המידע המצוי בידי משרד האוצר שייך לציבור". מרידור הוסיף כי "שוב לציין את המובן מאליו - לא נעשתה כל התערבות לטובת מפלגה זו או אחרת או קודמה אג'נדה של מפלגה כלשהיא".

מרידור הוסיף והדגיש כי מסירת המידע על-ידי עובדי האגף מתבצעת תוך "הקפדה יתירה על שני עקרונות יסוד: האחד, עובדי אגף תקציבים אינם נוקטים עמדה פוליטית כלשהיא...שתיים, המידע שנמסר איננו מידע פנימי או מידע אשר גילויו אסור לשבש את התפקוד התקין של משרד האוצר".

שאול מרידור / צילום: אוריה תדמור
 שאול מרידור / צילום: אוריה תדמור

בהקלטה שפורסמה בחודש שעבר על-ידי כתב ערוץ 13 ספי עובדיה, נשמע גנץ אומר כי הוא יודע על-סמך פגישות עם אנשי אוצר ואנשי תקציבים שהמצב 'קטסטרופה', וכי כחלון לא מוכן להיות שר האוצר הבא. בסביבתו של כחלון חשדו בממונה על התקציבים שאול מרידור כי הוא נפגש עם גנץ, ודרשו מבאב"ד לברר את הדברים.

כעסו של כחלון גבר לאחר שמרידור סרב לאשר או להכחיש את החשד. במכתב חריג ביותר ששלח באב"ד למרידור, כתב המנכ"ל, כי על דעת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה וראש אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה, הוא דורש ממנו לערוך בירור מעמיק בקרב אנשיו ולדווח לו "בהקדם האפשרי" האם היו פגישות עם גנץ ומה היה תוכנן. לאחר מכן שלח באב"ד למרידור מכתב נוסף בו איים לפתוח נגדו בהליכים משמעתיים אם לא ישיב למכתבו עד אתמול (א').

במכתב ששלח היום לנציבות שירות המדינה כתב באב"ד כי: "כמצופה, לאחר בירור הנושא עם עובדי האוצר, התברר כי הדברים שניתן היה לייחסם לכאורה לאנשי המשרד על ידי יו"ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ, לא ארעו".

באב"ד הוסיף כי "לאחר בדיקה שנערכה התברר לי כי עובדי המשרד מקפידים הקפדה יתירה על כך שהם אינם נוקטים עמדה פוליטית כלשהי, לא מביעים ביקורת על הממשלה, או שר משרי הממשלה, במישרין או בעקיפין, או כל דבר דומה. הדבר נכון במשך כל ימות השנה, ובפרט בתקופה רגישה כמו תקופת הבחירות שבה אנו נמצאים.

"לאור הדברים, מצאתי לנכון לחדד את הנהלים במשרד האוצר כך שפקידי המשרד ימנעו מפגישות עם גורמים פוליטיים עד סוף תקופת הבחירות הנוכחית וזאת במטרה למנוע שימוש בפקידי המשרד לצרכים פוליטיים".