טענה שנייה נגד ג'ו ביידן: "זה לא היה מיני, אבל הוא לפת אותי בראש"

האשמה נוספת נגד סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן - איימי לאפוס טוענת כי ביידן יישם מגע פיזי בלתי רצוי במהלך אירוע של המפלגה הדמוקרטית בשנת 2009 • היא מצטרפת ללוסי פלורס שטענה בשבוע שעבר שביידן נישק אותה באחורי הראש

סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן / צילום: REUTERS/Jonathan Ernst
סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן / צילום: REUTERS/Jonathan Ernst

אישה מקונטיקט טענה כי ג'ו ביידן, סגן נשיא ארה"ב לשעבר, נגע בה בצורה לא הולמת ואף שיפשף איתה אפים בכנס התרמה פוליטי בשנת 2009. ההאשמה מקונטיקט היא השנייה בשלושה הימים האחרונים נגד סגן הנשיא לשעבר, על כך שיישם מגע פיזי בלתי רצוי בזמן תקופתו בבית הלבן של ברק אובמה.

"זה לא היה מיני אבל, הוא לפת אותי בראש", כך סיפרה איימי לאפוס, בת 43, לעיתון "הארטפורד קורנאט" אתמול (ב'), על המפגש עם ביידן. "הוא שם את ידו סביב הסצוואר שלי ומשך אותי כדי לשפשף את אפו בשלי. כשהוא משך אותי, חשבתי שהוא ינשק אותי בפי".

לאפוס כתבה על התקרית לכאורה בקבוצה נשים בפוליטיקה של קונטיקט בפייסבוק ביום ראשון האחרון, זאת בתגובה ללוסי פלורס, מחוקקת לשעבר מנבאדה, שטענה בשבוע שעבר גם היא שביידן נישק אותה באחורי הראש באירוע בשנת 2014.

ההאשמות החדשות עשויות לסכן ריצה אפשרית של ג'ו ביידן לנשיאות ארה"ב בשנת 2020. בעיתונות הפוליטית האמריקאית מצפים מהסגן לשעבר של אובמה להכריז על מועמדותו לנשיאות בשבועות הקרובים, והוא אף מוביל בסקרים בתור המועמד של המפלגה הדמוקרטית לבחירות.

דוברו של ביידן הגיב להאשמה האחרונה והצביע על הצהרתו מיום ראשון, כשאמר שהוא "לא מאמין שהוא אי פעם פעם בצורה בלתי הולמת במהלך שנותיו הרבותו בשירות הציבורי ובקמפיינים פוליטיים".

"הצעתי אינספור לחיצות יד, חיבוקים, הבעות חיבה, תמיכה וניחום, אך לעולם לא פעלתי בצורה בלתי הולמת!", אמר ביידן בהצהרתו. "אם מרומז כי פעלתי כך, אאזין בצורה מכבדת, אך זו מעולם לא הייתה כוונתי".