מנייתה של יצרנית המעבדים AMD מזנקת לאחר העלאת המלצה

חברת AMD היא ספקית מובילה של מעבדים מתקדמים בשוקי המחשוב, התקשורת והמוצרים האלקטרוניים • נומרה בנק החל לסקר את המניה בהמלצת 'קנייה' • בבנק ההשקעות מעריכים כי AMD עשויה לנגוס בנתח השוק של אינטל ואינבדיה

המעבדים של AMD מתחרים ישירות באלה של אינטל  / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב
המעבדים של AMD מתחרים ישירות באלה של אינטל / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב

מנייתה של חברת AMD , ספקית מובילה של מעבדים, מזנקת כעת ביותר מ-10% במסחר בוול סטריט, וזאת לאחר המלצה חיובית מבנק ההשקעות נומרה, שהחל לסקר את המניה בהמלצת 'קנייה'. להערכת נומרה, הרווחיות של החברה צפויה להשתפר במהירות, וקבע למניה מחיר יעד של 33 דולרים למניה, שנסחרת כעת במחיר של 29 דולרים למניה.

האנליסט דיוויד וונג מעריך כי AMD עשויה לנגוס בנתח השוק של ענקיות המחשוב אינטל ואינבדיה, שרכשה לאחרונה את מלאנוס הישראלית. וונג רואה את הפוטנציאל של AMD להגדיל את נתח השוק בסגמנט המיקרו-מעבדים וגם ב-GPU, ב-10% ועד 30% בהתאמה.   

חברת AMD היא ספקית מובילה של מעבדים מתקדמים בשוקי המחשוב, התקשורת והמוצרים האלקטרוניים. בשנה האחרונה נרשמה האצה בקצב הגידול במכירות, ושיעור הצמיחה הגיע ל-31%, 39% ו-53% בכל אחד משלושת הרבעונים האחרונים בהתאמה. אחד הגורמים העיקריים לגידול בהכנסות הוא הכרזת החברה על סדרת מעבדי Ryzen, המיועדים למחשבים ניידים, ושנועדו להתחרות ישירות בסדרת מעבדי Core i של אינטל. נוסף על כך, AMD נהנית גם מהביקושים החזקים לכרטיסים גרפיים בשוק הגיימינג.