דיווח: נתניהו הרוויח ממניות חברה שסיפקה חומרי גלם ללוב

חשיפה של "האפינגטון פוסט" מגלה: ראש הממשלה בנימין נתניהו היה בעל מניות בחברה של בן-דודו נתן מיליקובסקי, שסיפקה חומרי גלם לחברה אחרת בבעלות בן-הדוד, וזו סחרה עם לוב

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: תמר מצפי
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: תמר מצפי

עוד שערורייה סביב ראש הממשלה בנימין נתניהו ובן-דודו נתן מיליקובסקי? חשיפה ב"האפינגטון פוסט" מגלה כי נתניהו עשה רווח של מעל 700% ממניות חברת Seadrift Coke שבבעלות מיליקובסקי, שקנה בשנת 2007 ומכר ב-2010, בזמן שחברה אחרת בבעלות בן-דודו סחרה עם לוב.

בזמן שלנתניהו הייתה בעלות על מניות Seadrift, משרד המסחר האמריקאי האשים חברה אחרת בבעלות מיליקובסקי, C/G Electrodes, במכירת אלקטרודות לדיקטטור לוב המנוח מועמר קדאפי בשנים 2007-2008. זאת, כשהחברה מפירה רגולציות אמריקאיות. באותו הזמן, Seadrift הייתה הספקית העיקרית של חומרי גלם ל-C/G. כלומר, נתניהו ככל הנראה הרוויח מהמכירות ללוב.

באוגוסט 2007, כחודש לאחר שחברת C/G החלה את הסחר עם לוב, נתניהו רכש מניות של הספקית הראשית לחברה - Seadrift Coke, גם היא של מיליקובסקי.

המסמכים בנוגע לחקירת חברת האלקטרודות של מיליקובסקי לא מפרטים מי בלוב רכש את החומרים, אך ניכר כי מדובר בחומרים הכרחיים לטובת ייצור פלדה עבור תעשיות שונות.

ממשל ארה"ב האשים את חברת האלקטרודות ב-23 אירועים של מכירה בלתי חוקית ללוב. המשלוחים למדינה האפריקאית הוערכו ב-6.8 מיליון דולר, וחברת C/G נקנסה ברבע מיליון דולר כחלק מהסדר טיעון.

מיליקובסקי מסר בתגובה כי נתניהו לא ידע על מכירות C/G ללוב. "הוא לא היה מעורב בחברה ההיא והיה רק משקיע פסיבי ב-Seadrift", כך לדברי בן-דודו של נתניהו.

מדוברי נתניהו נמסר כי ראש הממשלה היה משקיע פסיבי בלבד בחברה עם אחוז קטן מאוד מהמניות.