גרים בחו"ל ורוצים לטוס לישראל כדי להצביע בבחירות? תשלמו פי שניים ואפילו יותר

אלפי בעלי זכות הצבעה שמתגוררים מעבר לים צפויים לעשות את דרכם לישראל לקראת הבחירות – והם גם ישלמו הרבה על הדרך לקלפי • לפי סמנכ"ל איסתא, רונן קרסו, מחירי הטיסות לארץ בבחירות השנה זינקו לרמות גבוהות מאי-פעם: "אני לא זוכר ביקוש כזה"

"אנחנו מטורפים. אני חושב לעצמי - לטוס ביום ראשון כדי להגיע ביום שני בצהריים, כדי להצביע ביום שלישי בשבע בבוקר ולהספיק לעלות על המטוס חזרה ב-10:30 בבוקר, בהנחה שאין פקקים. אני לא היחיד. יש לא מעט מטורפים מאחוריי ומצדדיי, שלא יכולים רק לכתוב פוסטים ולקטר" - כך מפרסם ישראלי תושב עמק הסיליקון בפוסט בפייסבוק.

עוד הוא כותב כי "לפני כמה חודשים הקמנו קבוצת וואטסאפ בעמק בכוונה לסייע - לעזור לשנות. יצא בסוף שיש שם כמה מטורפים. כמה? קבוצה שהקמתי בפייסבוק של 'תושבים בעמק טסים להצביע' כבר מונה כ-167 איש ואישה שאכפת להם. זה 0.5 מנדט. והכול בגלל חבר שממש הסביר לי שאני לא יכול שלא.

"זה זמן מחורבן שביבי בחר. באמצע בין לוס אנגלס, ניו-יורק וסן פרנסיסקו. באמצע שיא בעבודה. כשהילדים רק מבקשים עוד חיבוק כי לא רואים את אבא. אבל אין ברירה. זה כמו למלא לוטו - לחלום שאותו כרטיס טיסה ישנה פתאום את הכול ויהפוך פנטזיה למציאות. סיכוי של אחד ל... אבל שווה 30 שעות באוויר. בשביל הילדים שלי. בשביל ההורים שלי. בשביל החברים שלי. בשביל כוחות האור. הדגל שלי כחול לבן, והפעם אני גם טס כחול לבן לראשונה מזה שנים. זו הדרך הכי סמלית להצביע פה. חברה שגם במלחמה תמשיך להצביע ולטוס".

אל אותו תושב מצטרפים אלפי בעלי זכות הצבעה שמתגוררים מעבר לים (לא במסגרת קונסולרית שמאפשרת להם להצביע בקלפיות בשגרירויות) ויעשו את דרכם לישראל - והם גם ישלמו הרבה על הדרך לקלפי: לפי סמנכ"ל איסתא, רונן קרסו, מחירי הטיסות לארץ בבחירות השנה זינקו לרמות כל-כך גבוהות, שהן לא מוכרות לו מהבחירות האחרונות.

לפי אתר KAYAK, טיסה ישירה מסן פרנסיסקו ביום א' וחזרה ביום ד' תעלה 2,900 דולר עם אל על ו-2,400 עם יונייטד. אותן טיסות למי שימריא ב-9 לחודש מסן פרנסיסקו יצנחו בכ-1,000 דולר לכרטיס.

דוגמה שמספק קרסו: מי שירצה לטוס מניו-יורק לתל-אביב ב-7.4 או ב-8.4 ולשוב ב-10.4 או 11.4, ישלם בטיסות ישירות של אל על דלתא ויונייטד כ-1,900. לשם השוואה - המחיר למי שרוצה לטוס ב 5.4 ולשוב ב-8.4 הוא 800 דולר בלבד.

לדברי קרסו, גם מחירי הטיסות מלונדון משקפים "פער דרמטי במיוחד. מי שירצה לטוס אל על מלונדון יום לפני הבחירות (8.4) ולשוב יום אחרי הבחירות (10.4), ישלם 1,300 דולר, לעומת 487 דולר למי שיטוס אחרי הבחירות".

קרסו אומר כי גם חברות הלואו קוסט חוגגות על הביקוש לטיסות לישראל לקראת הבחירות: לדבריו, טיסות איזי גט מלונדון ב 8.4 עם חזרה ביום למחרת הבחירות עולות 780 דולר, לא כולל כבודה והושבה. "מסורתית, שני יעדים אלה הם הכי מבוקשים לטיסות לישראל בתקופת הבחירות, בגלל שקהל חרדי גדול שמתגורר באזור ברוקלין או בגולדרס גרין בלונדון - מגיע ארצה במיוחד על-מנת להצביע".

אבל לא רק החרדים באים - גם ישראלים שמתגוררים ביעדים אחרים באירופה הקפיצו את המחירים, לאור הביקוש להגיע ולממש את זכות ההצבעה שלהם: טיסה ישירה מרומא מ-9.4 עד 10.4 תעלה כ-1,000 דולר, לעומת 350 דולר למי שיבוא מחר וישוב לרומא לפני הבחירות. מי שיגיע מפראג במועד שכולל את הבחירות, ישלם פי שניים ממי שיטוס אחרי הבחירות - 600 דולר לעומת 300 דולר. 

"אני לא זוכר ביקוש כזה לפני הבחירות, ואני מעריך שיגיעו אלפים", מסכם קרסו.