יוזמה ראשונה של יו"ר ההסתדרות - קורא לדחות את הפחתת הפנסיה בקרנות הוותיקות

ארנון בר-דוד כתב למנכ"ל האוצר שי באב"ד: "הריני לפנות אליך בדרישה שההפחתה לא תיכנס לתוקף ותידחה לאלתר, עד שנגיע לפתרון מוסכם שייתן מענה נכון שימנע פגיעה בציבור הגמלאים" • ההפחתה בשיעור של 1.259% בקצבה החודשית שמקבלים מאות אלפי חוסכים המבוטחים בקרנות הפנסיה הוותיקות אמורה להיכנס לתוקף ביוני, לאחר שהייתה אמורה להיכנס לתוקף שנה קודם לכן

ארנון בר-דוד / צילום: אגף הדוברות בהסתדרות
ארנון בר-דוד / צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

יוזמה ראשונה של יו"ר ההסתדרות החדש: ארנון בר-דוד קורא לאוצר לדחות את הפגיעה המתוכננת בפנסיה של החוסכים בקרנות הפנסיה הוותיקות ולפתוח במו"מ עם ההסתדרות להסדרת הנושא.

ההפחתה בשיעור של 1.259% בקצבה החודשית שמקבלים מאות אלפי חוסכים המבוטחים בקרנות הפנסיה הוותיקות (קרנות ההסדר) אמורה להיכנס לתוקף ביוני. כתוצאה מאי-העלאת גיל הפרישה לנשים בתקופת הממשלה הקודמת נוצר גירעון אקטוארי בקרנות הפנסיה הוותיקות - שמחויבות לאפס את הגירעון באמצעות קיצוץ הגמלאות.

ההפחתה הייתה אמורה להיכנס כבר ביוני שעבר, אך באוצר הסכימו לדחות את כניסתה לתוקף בשנה בניסיון לתת זמן למציאת פתרון שיאפשר את העלאת גיל הפרישה. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, טען כי הדחייה נובעת מתקווה באוצר שהממשלה הבאה תצליח להעביר מתווה להעלאת גיל הפרישה בכנסת. מתווה העלאת גיל הפרישה לנשים מדבר על העלאת הגיל מ-62 ל-64 באופן הדרגתי ומדורג. ועדת הכספים התנגדה למתווה המוצע בנימוק שאינו מונע פגיעה בנשים קשות יום ומעוטות הכנסה שיספגו דחייה במועד תחילת קבלת קצבת הזקנה מהביטוח הלאומי.

במכתב ששלח אתמול למנכ"ל האוצר, שי באב"ד, כותב בר-דוד: "הריני לפנות אליך בדרישה שההפחתה לא תיכנס לתוקף ותידחה לאלתר עד אשר נגיע לפתרון מוסכם שייתן מענה נכון שימנע פגיעה בציבור הגמלאים".

בר-דוד מוסיף כי הפחתה בגמלה משמעה "קיטון ביכולת הגמלאי הבודד לקנות מוצרי מזון, תרופות ושאר צרכי החיים הבסיסיים עליהם הוא נסמך" וכי ככזו היא מהווה פגיעה בזכותם של הגמלאים להתקיים בכבוד.