תוצאות האמת: לאחר ספירת 97% מהקלפיות - שוויון בין הליכוד לכחול לבן עם 35 מנדטים

לאחר לילה דרמטי, לפי התוצאות שממשיכות להתפרסם הבוקר, הליכוד בשוויון מול כחול לבן עם 35 מנדטים, כאשר מפרידים ביניהם כ-13 אלף קולות בלבד • סביר כי מי שירכיב את הממשלה הבאה יהיה נתניהו • העבודה מתרסקת עם 6 מנדטים • זהות וגשר לא עוברות נכון לעכשיו את אחוז החסימה

בנימין נתניהו ורעייתו בנאום הניצחון הלילה / צילום: שלומי יוסף
בנימין נתניהו ורעייתו בנאום הניצחון הלילה / צילום: שלומי יוסף

תוצאות האמת של הבחירות ממשיכות לזרום הבוקר (ד') מהוועדה המרכזית, בעוד ספירת הקלפיות בעיצומה. לאחר ספירת כ-97% מהקלפיות, הליכוד וכחול לבן ראש בראש בשוויון עם 35 מנדטים, כאשר מפרידים ביניהם אלפי קולות בלבד.

העבודה מקבלת רק 6 מנדטים; ש"ס עם 8 מנדטים; יהדות התורה עם 8; וישראל ביתנו עם 5; חד"ש-תע"ל עם 6 מנדטים; איחוד מפלגות הימין עם 5 מנדטים; מרצ ורע"ם-בל"ד עם 4 מנדטים; כולנו עם 4 מנדטים; הימין החדש מתנדנדת; גשר וזהות לא עוברות את אחוז החסימה.

חלוקת הגושים המסתמנת היא 65 לטובת הימין, 55 למרכז-שמאל.

מדגמים למול תוצאות האמת

המדגמים שפורסמו בערוצי התקשורת השונים ב-22:00, צפו בהתחלה 37 מנדטים בממוצע לכחול לבן, לעומת 35 מנדטים לליכוד. עם עדכון המדגמים, הליכוד עבר להוביל עם 35 מנדטים, לעומת 34 לכחול לבן. לש"ס נספרו 8 מנדטים; יהדות התורה והעבודה עם 7 מנדטים כל אחת; חד"ש-תע"ל עם 6; מרצ, ישראל ביתנו ואיחוד מפלגות הימין עם 5; וכולנו ורע"ם-בל"ד עם 4.

לאחר ספירת כל הקולות ומחיקת הקולות של המפלגות שלא עברו את אחוז החסימה, חלוקת המנדטים תשתנה מעט, וכל מפלגה תקבל תוספת קולות, כשלמפלגות הגדולות יש יתרון בשל חוק באדר עופר. כל אחת משתי המפלגות הגדולות צפויה לקבל עוד 2-3 מנדטים לפחות.

תוצאות האמת ימשיכו להתעדכן במהלך הבוקר.