ביקושים גבוהים של 300 מיליון שקל בשלב הציבורי בהנפקת ישראכרט

הבנק הפעיל את אופציית ההקצאה הנוספת ומכר עוד 7% ממניות ישראכרט בשלב הציבורי • בסך-הכול מכר הבנק בהנפקה 65.2% ממניות החברה בתמורה ל-1.8 מיליארד שקל

מנכ"ל בנק הפועלים, אריק פינטו / צילום: איל יצהר
מנכ"ל בנק הפועלים, אריק פינטו / צילום: איל יצהר

בנק הפועלים  השלים אמש (ב') את הנפקת חברת כרטיסי האשראי ישראכרט בבורסה. אתמול נערך השלב הציבורי בהנפקה, ונרשמו בו ביקושים גבוהים יחסית, של כ-300 מיליון שקל. בבנק הפועלים, בניהולו של אריק פינטו תכננו למכור 5% ממניות ישראכרט בשלב הציבורי, אולם לאור הביקושים החליטו להגדיל את היקף המכירה, באמצעות הפעלת אופציית ההקצאה הנוספת. בסה"כ מכר הבנק בשלב המכרז הציבורי כ-7% מהמניות בתמורה לכ-190 מיליון שקל.

נזכיר כי בשבוע שעבר קיים הבנק את החלק המרכזי בהנפקה- המכרז המוסדי, וזכה לביקושים של 2.5 מיליארד שקל. בשורה התחתונה בבנק יכולים להיות מרוצים מתוצאות ההנפקה. הבנק מכר במסגרת הנפקת ישראכרט 65.2% ממניות חברת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל במחיר של 13.5 שקלים למניה המהווים שווי של 2.7 מיליארד שקל ומכפיל הון של 1.27. הבנק קיבל בתמורה למכירת המניות 1.8 מיליארד שקל. בנוסף לכך חילקה ישראכרט דיבידנד של 867 מיליון שקל לפני ההנפקה לבנק (ולמזרחי טפחות המחזיק בקרוב ל-2% ממניות ישראכרט).

מדובר באחת מהנפקות המניות הגדולות שידעה הבורסה בת"א בשנים האחרונות. הבנק הנפיק את ישראכרט, שבניהולו של רון וקסלר, כחלק מיישום חוק שטרום שאילץ את שני הבנקים הגדולים להיפרד מחברות כרטיסי האשראי שבבעלותן. כעת על הבנק למכור את יתרת המניות שנותרו בידיו עד לשנת 2021. הבנק ינסה למכור אותם כמקשה אחת למשקיע אסטרטגי שירכוש אותן כגרעין שליטה (וכך יוכל הבנק לקבל פרמיית שליטה). אם לא יצליח בכך, הוא ימכור את המניות בהדרגה בבורסה.

את בנק הפועלים ליוו בהנפקה עורכות הדין שיראל גוטמן- עמירה, איריס ציבולסקי חביליו, יערה שחורי בן הרוש ורעות ישראשווילי מאגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות'. את ישראכרט ליוו עורכי הדין גור נאבל ובן גלבוע מגודלפרב זליגמן ושות'. את ההנפקה הובילה חברת החיתום פועלים אי.בי.אי, ולצידם סייעו לידר, אפסילון, ברק קפיטל, מנורה חיתום, ויועצי ההנפקה מור לנגרמן.