יאיר פודים התפטר מחברת הקנאביס קאנומד בצל חקירת רשות ני"ע

יו"ר הדירקטוריון פודים התפטר עקב חקירת רשות ניירות ערך, על אף שלטענתו לא נפל כל דופי בהתנהלותו, והוא טוען לחפותו המלאה • במקומו מונה גיא רוזן לתפקיד היו"ר

יאיר פודים / צילום: כפיר זיו
יאיר פודים / צילום: כפיר זיו

חברת קאנומד  תעשיות קנאביס הודיעה היום (ד') כי יאיר פודים, יו"ר הדירקטוריון, התפטר עקב חקירת רשות ניירות ערך, על אף שלטענתו לא נפל כל דופי בהתנהלותו, והוא טוען לחפותו המלאה.

לפי הודעת החברה, פודים מתפטר "למען הזהירות ומתוך תחושת האחריות ומחויבותו כלפי החברה". פודים ביקש לסיים את תפקידו כיו"ר הדירקטוריון, תפקיד אותו הוא ממלא משנת 2015, כבר החל מאתמול, אך הוא צפוי להמשיך לספק ייעוץ לחברה.

במקומו של פודים, הדירקטוריון אישר את מינויו של גיא רוזן לתפקיד היו"ר. רוזן כיהן כדירטור בחברה מזה 3 שנים ושימש בעברו כמשנה למנכ"ל חברת כלל תעשיות, יו"ר מנועי בית שמש וישראייר. כמו כן, רוזן משמש כיום כנציג הקיבוצים בחברת תנובה וכסגן יושב ראש החברה.

נזכיר כי בתחילת מרץ פודים, אחד מהפעילים הוותיקים והמוכרים ביותר בשוק ההון, נעצר ונחקר באזהרה בחשד לביצוע עבירות בניירות ערך, מרמה והפרת אמונים בתאגיד וקבלת דבר במרמה. בתום חקירתו הובא פודים לבית-משפט השלום בתל-אביב ושוחרר למעצר-בית בתנאים מגבילים.

בנוסף לפודים, נעצרו, נחקרו ושוחררו למעצר-בית גם אסף סיני ודוד שחם, נושאי משרה בשתי חברות ציבוריות שבמרכז הפרשה, החשודים גם הם בביצוע העבירות האמורות. בנוסף, נחשד סיני בביצוע עבירה של שיבוש מהלכי משפט.

כפי שעולה מהודעת רשות ניירות ערך, חקירתם של השלושה נוגעת לחשד לביצוע עבירות בחרות הציבוריות ביונד טיים החזקות בע"מ וחברת פרוטאלוג'יקס בע"מ במהלך השנים 2017-2016.

על-פי החשד שנבדק, במהלך תקופה זו דיווחי חברת ביונד הנוגעים לסכומי כסף שקיבלה כללו פרטים מטעים בכוונה להטעות את ציבור המשקיעים. עוד חושדת רשות ניירות ערך כי מינויו של שחם כדירקטור בחברת פרוטאלוג'יקס נעשה תוך ביצוע עבירת דיווח ועבירות נוספות.

*** חזקת החפות: ההליך הפלילי בעניינם של החברות והחשודים המוזכרים בכתבה נמצא בשלב מקדמיים של חקירה. כל עוד לא הורשעו בכל עבירה, כל החשודים המוזכרים בכתבה הם בחזקת חפים מפשע.