דיווח: ענקית שיתוף הנסיעות אובר נערכת לגיוס של 10 מיליארד דולר בהנפקת מניות ראשונית

עפ"י דיווח ברויטרס, אובר שואפת לאומדן שווי של 90-100 מיליארד דולר, לנוכח הביצועים הגרועים של מניית יריבתה ליפט בעקבות הנפקתה הראשונית לציבור בחודש שעבר • אובר מתכננת שמסמכי רישום ההנפקה יהיו זמינים לציבור כבר מחר, והיא תפתח ברוד-שואו בשבוע העסקים שיתחיל ב-29 באפריל

אובר/  צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קריאטיב
אובר/ צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קריאטיב

חברת שיתוף הנסיעות האמריקאית אובר טכנולוג'יס החליטה להציע למכירה מניות בשווי כולל של כ-10 מיליארד דולר בהנפקתה הראשונית לציבור, ומחר (ה') היא תפרסם בפומבי את רישום ההצעה למכירת המניות, לפי מידע שהגיע אתמול לידי סוכנות "רויטרס".

הנפקה ראשונית לציבור בהיקף כזה תהפוך את הנפקת אובר לאחת מהנפקות הראשוניות לציבור הגדולות ביותר של חברת טכנולוגיה בכל הזמנים, ולהנפקה הגדולה ביותר מאז הנפקתה של חברת המסחר המקוון הסינית עליבאבא גרופ ב-2014.

אובר שואפת לאומדן שווי של 90-100 מיליארד דולר, לנוכח הביצועים הגרועים של מניית יריבתה הקטנה ליפט (Lyft) בעקבות הנפקתה הראשונית לציבור בחודש שעבר, לדברי המקורות. לפני כן, אמרו בנקאי השקעות לאובר כי אומדן השווי שלה עשוי להגיע ל-120 מיליארד דולר. באחרונה נאמד שוויה של אובר ב-76 מיליארד דולר בסבב גיוס פרטי.

מרבית המניות שיימכרו יונפקו בידי החברה, וחלק קטן מהן יהיו מניות של משקיעים שמבקשים לצאת מהחברה, לדברי אחד המקורות.

אובר מתכננת שמסמכי רישום ההנפקה הראשונית לציבור שלה ברשות ניירות הערך של ארה"ב (SEC) יהיו זמינים לציבור מחר (ה'), והיא תפתח ברוד-שואו בשבוע העסקים שיתחיל ב-29 באפריל. זה יאפשר לה לתמחר את ההנפקה הראשונית לציבור ולהתחיל להיסחר בבורסת המניות של ניו-יורק בתחילת מאי, לדברי המקורות. המקורות הזהירו שתוכניות אלה עדיין כפופות לשינויים ולתנאי השוק, וביקשו לשמור על עילום שם מכיוון שמדובר במידע חסוי.

נציג אובר סירב להגיב לדיווח של "רויטרס".

בחודש שעבר תמחרה ליפט את הנפקתה הראשונית לציבור בקצה העליון של טווח המחירים המתוקן שלה, שייחס לה שווי של יותר מ-24 מיליארד דולר בהנפקה ראשונית לציבור שבה גויסו 2.34 מיליארד דולר. ואולם המניה רשמה ביצועים גרועים מאז שהתחילה להיסחר בנאסד"ק ב-29 במארס, בשל התגברות החששות לגבי מסלול החברה לרווחיות. אתמול (ג') נסגרה המניה במחיר של 67.44 דולר - רמה נמוכה משמעותית ממחיר של 72 דולר בהנפקה הראשונית לציבור.

מיתון ציפיותיה של אובר לגבי אומדן השווי שלה משקף גישה ריאלית שאותה מאמצות באופן גובר חברות החד-קרן בעמק הסיליקון, לנוכח תגובתם השלילית של משקיעי המניות לתגי המחיר הגבוהים שדרשו חברות כאלה.

שלשום (ב') קבעה פינטרסט טווח מחיר להנפקתה הראשונית לציבור שמשקף אומדן שווי של פחות מ-12 מיליארד הדולר שעליו ביססה החברה את סבב גיוס ההון הפרטי האחרון שלה ב-2017.

אובר פועלת ביותר מ-70 מדינות. בנוסף לשירות הזמנת ההסעות כוללת פעילות החברה גם השכרת אופניים וקטנועים, משלוחי מזון וחטיבת מכוניות אוטונומית שעלותה גבוהה מאוד.