תחילתו של מאבק בחברת ורינט? חברת השקעות מניו-יורק מבקשת למנות בה 3 דירקטורים

חברת ההשקעות האמריקאית נויברגר ברמן טוענת כי דירקטוריון ורינט צריך לכלול חברים בעלי ניסיון רב יותר בכמה תחומים • בהנהלת ורינט, בראשות דן בודנר, קוראים לבעלי המניות להתנגד להצעות נויברגר ברמן • שכר בעלות של 8.8 מיליון דולר למנכ"ל ורינט אשתקד

דן בודנר / צילום:  איל יצהר
דן בודנר / צילום: איל יצהר

מניית ורינט  מתקרבת חזרה לרמות השיא שאליהן הגיעה לפני כ-4 שנים, לאחר דוחות טובים שפורסמו באחרונה, והיא נסחרת בנאסד"ק כיום לפי שווי 4.1 מיליארד דולר. ייתכן כי למומנטום החיובי יתווסף גם מה שמסתמן כהתחלה פוטנציאלית של מאבק פרוקסי.

ורינט, המספקת מערכות ושירותים בתחום המודיעין העסקי והביטחוני, דיווחה אתמול כי בעלת מניות מיעוט בה, חברת ניהול ההשקעות מניו-יורק Neuberger Berman, המחזיקה ב-2.6% ממניות ורינט, מציגה שלושה מועמדים מטעמה לדירקטוריון החברה, והם יעמדו לבחירה באסיפת בעלי המניות הקרובה.

בבלומברג דווח שנויברגר ברמן טוענת שהדירקטוריון צריך לכלול חברים בעלי ניסיון רב יותר בתחום מחשוב הענן, הקצאת הון (Capital allocation) וניתוח של מבנה החברה; עוד נכתב שם כי בנויברגר ברמן מעודדים מהמגמות החיוביות בטווח הקצר, ומאמינים בפוטנציאל הטכנולוגי של ורינט.

מנגד, בהנהלת ורינט, בראשות דן בודנר, קוראים לבעלי המניות להתנגד להצעות נויברגר ברמן. בודנר, המכהן כיו"ר ומנכ"ל החברה, שלח מכתב לבעלי המניות ובו הדגיש את ביצועי החברה ואת האסטרטגיה שלה קדימה.

לדבריו, "בשנתיים האחרונות, דירקטוריון ורינט פיתח אסטרטגיית צמיחה חדשה שמתמקדת בהאצת קצב החדשנות בענן ובאוטומציה. האסטרטגיה הובילה לביצועים פיננסיים חזקים, כולל האצת צמיחת ההכנסות והתרחבות שולי הרווח, והדירקטוריון מאמין שהאסטרטגיה תמשיך לתמוך בצמיחה משמעותית. המומנטום מוביל להחזר גדול למשקיעים: מחיר מניית ורינט עלה בכ-56% ב-12 החודשים האחרונים, הרבה מעבר למדדי ההשוואה Russell 2000 ונאסד"ק, שעלו ב-5% וב-15%, בהתאמה. לאור המומנטום, הדירקטוריון מאמין שאין הצדקה לבחירה במועמדים של נויברגר ברמן".

הצעות חוזרות למינוי דירקטורים

כיום מורכב הדירקטוריון מ-8 חברים, ולדברי בודנר ישנו תמהיל מגוון של ניסיון וכישורים של חברי הדירקטוריון והם מסוגלים לבחון החלטות אסטרטגיות ולפקח על ההנהלה במטרה למקסם את פוטנציאל החברה.

לדבריו, בשלוש השנים האחרונות נוספו שלושה חברי דירקטוריון חדשים, בהם אחת שמונתה בהמלצת נויברגר ברמן ב-2017, והחברה מחויבת לרענן את הדירקטוריון, "אך כחלק מתהליך מסודר וארוך טווח שבו יימצאו המועמדים הטובים ביותר". לטענת דירקטוריון ורינט, המועמדים של נויברגר ברמן נבדקו היטב ונמצאו כלא מתאימים מבחינת כישוריהם. המועמדים שהציעה נויברגר ברמן הם עודד וייס, יועץ אסטרטגי ולשעבר נשיא חברת התוכנה Temenos; מארק גרין שניהל את חברת האנליטיקה Fair Isaac Corporation; וביאטריז אינפנטה שניהלה חברת תקשורת בשם Aspect Communications.

במכתב לבעלי המניות מזכיר בודנר את תוצאות שנת הכספים 2019 (השנה שהסתיימה בסוף ינואר) שבה צמחו הכנסות החברה ב-8.3% על בסיס Non-GAAP לרמה של כ-1.25 מיליארד דולר, והתזרים מפעילות שוטפת גדל ב-22% ל-215 מיליון דולר. "לאחרונה הגדלנו את התחזיות שלנו לשנת הכספים 2020", הזכיר בודנר (התחזית היא להכנסות של 1.37 מיליארד דולר), "ואנו מאמינים שההישגים שלנו והשיפור בתחזיות משקפים את הביצוע המוצלח של אסטרטגיית הצמיחה שלנו".

בדיווח שהעבירה ורינט לרשות ניירות הערך של ארה"ב, ה-SEC, היא מציינת את השתלשלות העניינים עם נויברגר ברמן מתחילת 2017 ועד כה. לפי הדיווח, נציגי ורינט שוחחו עם נציגי נויברגר ברמן טלפונית או פנים אל פנים מעל 20 פעמים בשנים האחרונות. בתחילת 2017 ביקשה נויברגר ברמן למנות את פנלופי הרשר ומארק גרין לדירקטוריון, ולאחר בדיקה הוחלט בוורינט שלא למנות את גרין (שמועמדותו מוצעת כעת שוב על-ידי נויברגר ברמן) בעוד שמועמדותה של הרשר אושרה. לאחר מכן הציעה נויברגר ברמן 5 מועמדים פוטנציאליים לדירקטוריון, אחד מהם ויתר על מועמדותו וה-4 האחרים - כך לפי ורינט - לא ענו על דרישות החברה או לא הוסיפו ערך מוסף לדירקטוריון.

שלשום שלחה נויברגר ברמן מכתב לוורינט ובו הביעה ביקורת על החברה, והודיעה שהיא ממשיכה לדרוש למנות את מועמדיה לדירקטוריון.

בתוך כך, בדיווח של ורינט החברה מפרסמת גם את נתוני עלות השכר של בודנר לשנת הכספים שהסתיימה בינואר. בשנה זו עלות שכרו הסתכמה ב-8.8 מיליון דולר, עלייה מ-8.3 מיליון דולר בשנה שקדמה לה, כאשר עיקר הסכום (79.7%) הוא תגמול מנייתי. בודנר מכהן בתפקידי מנכ"ל ו/או נשיא ורינט מאז הקמתה ב-1994, וכיו"ר החל מאוגוסט 2017.