קבלת פנים חמה לתופין בניו יורק: המניה זינקה בשני ימי המסחר הראשונים ב-50%

חברת אבטחת הסייבר הישראלית, שהשלימה ביום רביעי האחרון הנפקה ראשונית לציבור, נסחרת כעת בשווי של 681 מיליון דולר, אחרי שגייסה כ-108 מיליון דולר • בעקבות הזינוק החד במניה, שווי ההחזקות של צמד המייסדים, רובי כיטוב וראובן הריסון, עומד על 49.7 מיליון דולר כל אחד

קבלת פנים חמה נרשמה בניו יורק למניית תופין, חברת אבטחת הסייבר הישראלית שהשלימה הנפקה ראשונית (IPO) ביום רביעי שעבר. תמחור מניית תופין בהנפקה נקבע ברף העליון של הטווח המבוקש, 14 דולר, ובשני ימי המסחר שהיו לאחר מכן היא זינקה ב-50%: ביום חמישי, יום המסחר הראשון במניה, זינקה תופין בכ-36%, וביום שישי הוסיפה לערכה עוד כ-10% וננעלה במחיר של 21 דולר למניה, שמשקף לחברה שווי של 681 מיליון דולר.

תופין גייסה בהנפקה סכום של כ-108 מיליון דולר ברוטו (כ-100 מיליון דולר בניכוי עמלות לחתמים), והסכום צפוי לגדול בכ-16 מיליון דולר נוספים בהנחה שהחתמים יממשו את האופציה שניתנה להם לרכוש מניות נוספות במחיר ההנפקה. החתמים שליוו את תופין הם ג'יי.פי מורגן, ברקליס וג'פריס, לצד אופנהיימר, פייפר ג'פרי, סטיפל ו-וויליאם בלייר.

הזינוק החד במניה מביא לכך ששווי ההחזקות של צמד המייסדים, רובי כיטוב המכהן כיו"ר ומנכ"ל וראובן הריסון המכהן כסמנכ"ל הטכנולוגיות, עומד על כ-49.7 מיליון דולר כל אחד.

שווי ההחזקה של קרן Marker הוא כ-149 מיליון דולר, ושווי ההחזקה של קרן הפרייבט אקוויטי קטליסט הוא 136 מיליון דולר. קטליסט מלווה את תופין עוד מסבב הגיוס הראשון שלה ב-2007, אז היא השקיעה בחברה 3 מיליון דולר, ואילו מרקר הצטרפה להשקעה בתופין בסבב ההשקעה השני, ב-2011.

חיזוק לנציגות הסייבר הישראלית בוול סטריט

תופין מרמת גן הוקמה בשנת 2005 והיא עוסקת בניהול מדיניות אבטחת הרשת בארגונים. המערכת של תופין לומדת את הרשת הארגונית ויכולה לנתח באופן אוטומטי את מידת הסיכון של כל שינוי שמתבצע על רמות האבטחה.

לפי אתר האינטרנט של תופין, המערכת שלה מבטיחה את המשכיות הפעילות העסקית תוך מתן אבטחה הדוקה. ב-2018 רשמה תופין הכנסות של 85 מיליון דולר, והפסד נקי בסך 3.4 מיליון דולר.

בוול סטריט נסחרת כעת מספר חברות אבטחת סייבר ישראליות או בעלות זיקה לישראל, בראשן צ'ק פוינט ששווי השוק שלה הוא 20.4 מיליארד דולר, וכן סייברארק, ורוניס וסיירן. פאלו אלטו שנסחרת בשווי 23.1 מיליארד דולר, אינה נחשבת לחברה ישראלית אך היא הוקמה על-ידי ניר צוק וביצעה כמה רכישות בישראל, האחרונה בהן הייתה של דמיסטו תמורת 560 מיליון דולר. חברת סייבר אחרת שנסחרה עד לאחרונה אך הפכה לפרטית בעקבות מכירתה היא אימפרבה, שהוקמה על-ידי שלמה קרמר, ונמכרה לקרן הפרייבט אקוויטי Thoma Bravo תמורת 2.1 מיליארד דולר.