מי הביאו מיני בר לקנאביס לבורסה לני"ע בתל-אביב?

חברת אבוג'ן וחברת סידו עמדו במרכז כנס לחברות ציבוריות שערך משרד קשרי המשקיעים דה-אינבסטור בבורסה

זוהר לוי וארנון הימן / צילום: ליאת מנדל
זוהר לוי וארנון הימן / צילום: ליאת מנדל

אל שלל האירועים השאפתניים העוסקים בשוק הקנאביס, הצטרף הבוקר הכנס לחברות קנאביס ציבוריות שערך משרד קשרי המשקיעים דה-אינבסטור, בבורסה לניירות ערך בתל-אביב.

במרכז הכנס עמדו שתי חברות - אבוג'ן, שמפתחת ומשביחה באמצעות חברת הבת קאנוניק, מוצרי קנאביס רפואי, ובחברת סידו (Seedo) שפיתחה מתקן ביתי (המזכיר "מיני בר") לגידול וייבוש קנאביס ללא מגע יד אדם, אותו הציגה לראשונה בבורסה. "השלב הבא אחרי המכשיר הביתי, הוא גידול במכולות ענק של קנאביס ללא מגע יד אדם", הכריז זוהר לוי, מנכ"ל סידו, והוסיף כי "אנחנו נאפשר להניח זרע, לסגור את הדלת, לפתוח אותה אחרי מספר חודשים, ולקבל צמח ברמה הגבוהה ביותר הקיימת - אחרי ייבוש, ומוכן לשימוש ולשיווק. הצלחנו אפילו לטפל בנושאים הרגישים של הצמח כמו לחות שמייצרת עובשים המהווה את אחד הקשיים בגידול קנאביס רפואי ברמה גבוהה". עוד הכריזו בסידו, כי ברבעון השני של 2019 בכוונתם לייצר 1,800 יחידות שישווקו ללקוחות שהזמינו מראש. ההכנסה מכך צפויה להיות כ-2.8 מיליון דולר, מתוך היקף כולל של הזמנות מוקדמות בסך 5.5 מיליון דולר. מחירה של המערכת היום עומד על 2,400 דולר.

ארנון הימן, מנכ"ל קאנוניק, הסביר כי "אחת הבעיות הגדולות של תעשיית הקנאביס היום היא העלאת ייבול וסטנדרטיזציה של החומרים הפעילים בקנאביס הרפואי על מנת להצליח לספק טיפול עקבי ויציב שמותאם למחלות ספציפיות של המטופלים".