חברת המכשור הרפואי בריינסווי תנסה לגייס היום כ-30 מיליון דולר בהנפקה בנאסד"ק

בריינסווי, הנסחרת בבורסת תל אביב מאז 2010, תקיים הערב את תמחור ההנפקה בנאסד"ק • החברה כבר ניסתה להנפיק עבר את מניותיה בארה"ב, אבל ויתרה על כך, אחרי שלא הצליחה להשיג את שווי השוק המצופה • בשעה זו המניה נמצאת בהקפאת מסחר • בריינסווי פיתחה ומשווקת קסדה מגנטית לטיפול במחלות נפש ומוח, על ידי גירוי מגנטי של עומק המוח

יעקב מיכלין, מנכ"ל בריינסוויי / צילום: איל יצהר
יעקב מיכלין, מנכ"ל בריינסוויי / צילום: איל יצהר

חברת המכשור הרפואי בריינסוויי  הודיעה כי תערוך הערב (ג') את הנפקת המניות הראשונה שלה בבורסת נאסד"ק.

מניית בריינסווי נסחרה הבוקר בבורסת תל אביב לפי שווי של 327 מיליון שקל, לאחר שמתחילת השנה ירדה ב-9% (ירידה של 65% ב-5 השנים האחרונות). על פי הערכות, החברה מכוונת לגיוס של כ-30 מיליון דולר, בשווי דומה לשווי השוק שלה.

בריינסוויי פיתחה ומשווקת קסדה מגנטית לטיפול במחלות נפש ומוח באמצעות גירוי מגנטי של עומק המוח. המוצר שלה מאושר לשיווק, ונמכר זה כמה שנים לטיפול בדיכאון. בשנה האחרונה אושר גם לטיפול בהפרעה טורדנית כפייתית (OCD), הפועל על אותו מכשיר.

בריינסוויי, שמנייתה נסחרת בתל אביב מאז 2010, כבר ניסתה להנפיק פעם אחת את מניותיה בארה"ב ב-2011, אבל ויתרה על התוכניות האלה, לאחר שלא הצליחה להשיג את שווי השוק שביקשה. הניסיון הקודם נערך עוד לפני שהחברה היתה מסחרית, וכן תחת הנהלה אחרת, ונראה כי בדיעבד ניתן לראות בהחלטה הזאת בחירה נכונה. 

הפסד שנתי של 6.4 מיליון דולר

בתקופה שעברה בין 2011 להיום, החברה קיבלה אישור שיווק, ניסתה לחדור לשוק האמריקאי, אבל גמגמה בשלב הראשון, החליפה כמה מנהלים וכמה מודלים עסקיים, ורק באחרונה התחילה להתבסס מסחרית (כך נראה מהדוחות הכספיים האחרונים). נראה כי עדיף לבריינסווי שהיא עברה את התקופה הזאת בשוק ההון הישראלי, כך שלשוק האמריקאי היא מגיעה בשלה יותר. כיום בקופת החברה כ-9 מיליון דולר, והיא "שורפת" כמיליון דולר ברבעון. 

ב-2018 רשמה בריינסוויי הכנסות של 16.3 מיליון דולר - גידול של 46% לעומת התקופה המקבילה, והפסד של 6.4 מיליון דולר. על פי מסמכים שהגישה החברה ל-SEC (רשות ני"ע האמריקאית) לקראת ההנפקה, ברבעון הראשון של 2019 היא רשמה הכנסות של 4.9-5.2 מיליון דולר והפסד נקי בטווח של 1.6-2.1 מיליון דולר, כך שנראה שמגמת הצמיחה נמשכת.

הגידול בהכנסות מגיע על רקע שינוי במודל העסקי, בהובלתו של המנכ"ל יעקב מיכלין, שנכנס לתפקידו בתחילת 2017. מיכלין שינה את המודל העסקי ממודל של מכירת מכונות, המניב הכנסות מיידיות מהירות, למודל שמבוסס בעיקר על החכרת מערכות ודמי שימוש קבועים, ומניב הכנסות נמוכות יותר בטווח המיידי, אבל רבות יותר לאורך השנים.

לאחר תקופה של ירידה בהכנסות בעקבות יישום המודל, ההכנסות חזרו לעלות והגיעו מעבר להיקפן לפני שינוי המודל. כעת יש לחברה גם צבר הכנסות צפויות גבוה יותר להמשך.

מעבר לפעילותה בתחום הדיכאון ובתחום הטיפול ב-OCD, בריינסוויי מפתחת את המוצר שלה גם לכמה אינדיקציות נוספות בתחום המוח, והיא עורכת בימים אלה ניסוי בקסדה שלה לצורך טיפולי גמילה מעישון.