לאחר ניסיון המכירה לקרן ARGO: לאומי רומניה יימכר לבנק הרומני First

לאחר שהעסקה הקודמת למכירת הבנק לא קיבלה את אישור הרגולטור ברומניה, הפעם נראה כי סיכוי טוב שהיא תושלם • הבנק הרומני שירכוש את לאומי רומניה נמצא בשליטת קרן השקעות אמריקאית • סכום העסקה לא דווח, ולפי הערכות, הבנק לא צפוי לרשום רווח או הפסד מהותיים מהעסקה

רקפת רוסק עמינח / צילום: תמר מצפי
רקפת רוסק עמינח / צילום: תמר מצפי

לאחר שבנק לאומי לא הצליח למכור את לאומי  רומניה לקרן ARGO בשל אישורים רגולטוריים, כעת הוא צפוי למכור אותו לבנק רומני.

לאומי דיווח היום כי חתם על הסכם למכירת לאומי רומניה לבנק הרומני First bank. מדובר בבנק רומני שנשלט ע"י קרן ההשקעות האמריקאית JC Flowers, המתמחה בהשקעות בתחום הפיננסים.

הפעם מכיוון שהמכירה היא ישירות לבנק שיש לו רשיון בנקאי, ולא לקרן, נראה כי העסקה תצלח את האישורים הרגולטורים ברומניה ותצא אל הפועל. סכום העסקה לא פורט בהודעת הבנק, ולפי הערכות לא מדובר בסכום מהותי, ובכל אופן הבנק לא צפוי לרשום רווח או הפסד מהותיים ממנו.

מאז רכישת לאומי רומניה, לא רווה הבנק נחת מההשקעה. אמנם בעת הרכישה נהנתה רומניה מפריחה כלכלית ומעלייה בפעילות של משקיעים ישראלים, אלא שזמן קצר לאחר מכן החל המשבר הפיננסי ומדינות מזרח אירופה, ובהן רומניה, סבלו ממנו באופן קשה. לאומי רומניה ספג לאורך לא מעט שנים הפסדים. בנוסף לכך, לאומי הזרים לו מאות מיליוני שקלים בקווי נזילות ואשראי מיוחדים. כתוצאה מההפסדים מחק לאומי לאורך השנים יותר ממחצית מההשקעה שביצע בבנק. מזה זמן מנסה לאומי, שבניהולה של רקפת רוסק עמינח להיפטר מהפעילות ברומניה, ולפי כשנה חתם על עסקה ראשונה שלא יצאה אל הפועל, וכעת נראה כי הוא קרוב לפרידה מהבנק הרומני.