נתניהו והליכוד חגגו ניצחון בבחירות: "אני לא מפחד מאיומים ולא נרתע מן התקשורת"

האירוע מגיע בסיומו של קמפיין מותח ואחרי שבוע של ספירת התוצאות ופרסום התוצאה המדויקת היום בערב ע"י ועדת הבחירות עם 35 מנדטים לליכוד, מספר גבוה במיוחד עבור מפלגת השלטון

בני הזוג נתניהו עם עדן בן זקן / צילום: שרון רביבו
בני הזוג נתניהו עם עדן בן זקן / צילום: שרון רביבו

בבנייני האומה עורכים הערב (ג') אירוע הרמת כוסית לכבוד חג הפסח, עם הופעה של הזמרת עדן בן זקן ונאום נצחון של ראש הממשלה נתניהו. בן זקן הקדישה לנתניהו את השיר "חיים שלי", במופע שיכול היה להזכיר לרבים את אותו הערב לפני כמה שנים כאשר ניצח נתניהו והזמרת שרית חדד שרה לו "אתה תותח".

גם אלירז שדה, כוכב הליכוד tv, היה שותף לחגיגות הגדולות ושימש כמנחה של הערב והעלה את נתניהו על הבמה.

בן זקן אמרה: "אני ושרה מקדישות לך את השיר 'חיים שלי'. ואלירז שדה התרגש ואמר לנתניהו, "תודה לך שזכית. תודה".

האירוע מגיע בסיומו של קמפיין מותח ואחרי שבוע של ספירת התוצאות ופרסום התוצאה המדויקת היום בערב על ידי ועדת הבחירות עם 35 מנדטים לליכוד, מספר גבוה במיוחד עבור מפלגת השלטון.

בשלב הזה, הרכב הקואליציה הבא עדיין לא ברור, ורגע לפני הריבים הגדולים בתוך צמרת הליכוד, הפגינו הערב אחווה גדולה במפלגה.

נתניהו הודה לפעילי הליכוד וזכה לתשואות וקריאות עידוד מן הקהל. הפעילים צעקו "היידה ביבי, הנה בא ראש הממשלה הבא".

נתניהו אמר: "מה נשתנה הלילה הזה שאין בו מרור. הכל מתוק. רבים מכם הייתם פה איתי לפני 23 שנים, ואתם הפעילים, נהדרים מתמיד, ושרה יפיפייה מתמיד. אנחנו אוהבים אתכם ומודים לכם. תודה לכם שהתגייסתם כאיש אחד לניצחון הליכוד. אתם הוצאתם את האנשים מן הבית, אני רק הוצאתי אותם מהים".

עוד אמר נתניהו כי הצלחת הקמפיין הייתה בזכות מטה הבחירות, מטה השטח, ראשי הרשויות, פעילים וחברי ליכוד. "ותודה מעל לכל למעל מיליון אזרחי מדינת ישראל שנתתם לנו את אמונכם. יחד הבאנו ניצחון אדיר והגענו להישג אסטרטגי, מילה שאני נזהר מלהשתמש בה. אך גם הבאנו הישג היסטורי, וגם זו מילה שאני משתמש בה בזהירות, ואני מבטיח להמשיך לעבוד למענכם ולמען כל אזרחי ישראל".

חגיגות הניצחון בליכוד / צילום: שרון רביבי
 חגיגות הניצחון בליכוד / צילום: שרון רביבי

נתניהו הוסיף: "אני רוצה שכל חלקי החברה הישראלי - יהודים ולא יהודים כאחד - יהיו חלק מסיפור ההצלחה הכביר שנקרא ישראל. אני רוצה שכולם יהנו מן השגשוג והפריחה. כפי שעשינו עד היום, נמשיך לדאוג לכולם ולשמור על הבטחון של כולם".

עוד אמר נתניהו: "אנחנו נשמור על הדמוקרטיה. אני חייב להגיד את זה כי יש מי שעוד לא הפנימו את תוצאות הדמוקרטיה ואת תוצאות הבחירות. בסוף השבוע צפיתי באולפנים בפרשנים המלומדים, ישבו שם אנשים ושיגרו לעברי, איומים מפורשים, שאם אמנה את אחד מחברינו המוכשרים לשר המשפטים, אני אשלם על כך ביוקר מחיר אישי. אתם מבינים את זה".

אזרחי ישראל נתנו בנו אמון מובהק מלא, וחד משמעי והפרשנים האלה מזהירים אותנו ומאיימים עלינו בגביית מחיר אישי ולזה הם קוראים דמוקרטיה ושלטון חוק. אבל כל פעם אתם נותנים להם שיעור בדמוקרטיה, בקלפי".

נתניהו הוסיף: "אני מבקש לומר הערב את הדברים בצורה הברורה ביותר. אני לא מפחד מאיומים ואני לא נרתע מן התקשורת. השיטות האלה עברו מן העולם. הציבור לא קונה את זה יותר, והוא אמר את זה בצורה המפורשת ביותר בבחירות. זה רצון הציבור".

בהמשך הבטיח נתניהו פעם נוספת שהוא יהיה ראש הממשלה של כולם "אלה שבחרו בי ואלה שלא בחרו בי. נמשיך בתנופה הכלכלית האדירה ובהמשך העמקת יחסינו עם העולם הערבי".

נתניהו סיפר לנוכחים שהוא קיבל ברכות מכל מנהיגי העולם: "אך מה שריגש אותי, זה ברכות ממנהיגי מדינות ערביות ומוסלמיות. ולא מנהיג אחד או שניים, אלא הרבה. אני מאמין שיש כאן פתח גדול לתקווה ולעתיד וכל זה בנוי על כך שהפכנו את מדינת ישראל לכוח עולמי עולה".

נתניהו התייחס גם להישגים המדעיים של ישראל: "ראיתם את החללית בראשית? אנחנו נגיע בקדנציה הזו לירח. וראיתם את הלב המודפס? איזה גאווה לאנושות ולישראל".

נתניהו בירך את חברי הליכוד על חג הפסח: "זה חג מיוחד שמשלב בין העבר לבין העתיד שעוד לפנינו, בין הפרטי ללאומי. אתמול ביקר אצלי מישהו שהיה חייל של יוני, אחי, קצת אחרי מלחמת הכיפורים. יוני כתב אז על חג הפסח, 'חג הפסח מעורר בי זיקה רגשית, מזכיר נשכחות מן העבר שלי', אני זוכר את הסדר שהייתי בן 6 וגם אבא שלי היה שם והיה שולחן גדול, והיתה אורה. בשנה שעברה חגגתי את ליל הסדר עם חיילים שלי ליד תל מופגז ברמת הגולן. הגעגועים שלי הם לא רק לעברי האישי, אלא לצורה שבה אני רואה את עצמי כחוליה בשרשרת קיומנו בישראל".

בסיום הדברים הרים נתניהו כוסית לחג לברך את כל חיילי צה"ל, וכל כוחות הבטחון שיעשו את החג הקרוב, בגולן, בגליל, בעוטף עזה, בשומרון ובירושלים. "אני רוצה להרים כוסית לכבודכם וכל בני עמנו באשר הם ולהתברך בעובדה ששבנו לארצנו ושהקמנו בה שוב את ביתנו".