כפר המכביה: המו"מ הקואליציוני החל על אש נמוכה, מחכים לסוף החג

בכפר המכביה ברמ"ג החלו ישיבות המו"מ הקואליציוני בין הליכוד לישראל ביתנו • את הליכוד מייצגים השר יריב לוין ונתן אשל, ואת ישראל ביתנו מייצג ח"כ עודד פורר • יהדות התורה, ש"ס ואיחוד מפלגות הימין הודיעו כי לא יקיימו דיונים במהלך חול המועד

אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו / צילום: שלומי יוסף
אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו / צילום: שלומי יוסף

בכפר המכביה ברמת-הגן החלו ישיבות המשא-ומתן הקואליציוני בין הליכוד לישראל ביתנו. את הליכוד מייצגים שר התיירות יריב לוין ומקורבו של ראש הממשלה נתן אשל, מי שהיה בעבר ראש הסגל בלשכת נתניהו.

אשל הורחק לצמיתות משירות המדינה עקב התנהגות בלתי הולמת והורשע על-ידי בית דין משמעתי של נציבות שירות המדינה. אף על-פי כן, הוא מוביל את המשא-ומתן הקואליציוני הממשלתי מטעם נתניהו והליכוד.

את ישראל ביתנו מייצג ח"כ עודד פורר.

הצדדים הודיעו מראש כי לא תתאפשר גישה לתקשורת לכסות את הכניסה ואת היציאה של נציגי המפלגות.

בישראל ביתנו צייץ אתמול יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שסדר היום שלו ברור ומורכב מ-3 נושאים: ביטחון, עלייה וקליטה ודת-מדינה. "עם כל הרצון להצטרף לקואליציה המתגבשת והמתבקשת, ועם הנכונות לגמישות, אנו לא נוותר על העקרונות הבסיסיים שלנו", כתב.

הקשיים בציר שבין ליברמן לבין המפלגות שהן השותפות הקואליציוניות הגדולות של הליכוד הוא בנושא חוק הגיוס, חוק הגיור ונושאי דת ומדינה. ליברמן דורש שחוק הגיוס, כפי שעבר בקריאה ראשונה במאי 2018, יקודם לקריאות שנייה ושלישית בניסוחו הנוכחי.

בין הליכוד לבין יהדות התורה, ש"ס ואיחוד מפלגות הימין לא מתקיים בשלב הזה משא-ומתן, שכן 3 המפלגות הדתיות הודיעו כי לא יקיימו דיונים במהלך חול המועד של פסח.

באשר לשר משה כחלון וכולנו, לא נקבע אפילו מועד לפגישת משא-ומתן ראשונה. כחלון דורש להמשיך בתפקידו כשר האוצר ולקבל תיק נוסף לכולנו, ככל הנראה משרד הכלכלה בראשות השר אלי כהן, וזאת עם 4 המנדטים שקיבלה כולנו.

הפגישה בין הצדדים ארכה כשעתיים. בסיומה ציינו מטעם מפלגת ישראל ביתנו כי "במהלך הפגישה שהתקיימה ברוח טובה, הציגו נציגי ישראל ביתנו את דרישות הבסיס של המפלגה לכניסה לממשלה הבאה בנושאי הביטחון, עלייה וקליטה ודת ומדינה. הצדדים קבעו להיפגש שוב בזמן הקרוב להמשך המשא-ומתן".