טסלה תחת לחץ: הנה הצפי לקראת פרסום הדוחות

יצרנית הרכבים החשמליים תדווח על תוצאות הרבעון ביום רביעי, כשברקע פיצוץ רכב של החברה בחניון בנשחאי לוחץ על המניה במסחר • הנה התחזיות של האנליסטים

אלון מאסק, מייסד טסלה / צילום: רויטרס
אלון מאסק, מייסד טסלה / צילום: רויטרס

יצרנית הרכבים החשמליים, חברת טסלה  בניהולו של אילון מאסק, צפויה לדווח ביום רביעי הקרוב על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה, כשברקע מניית החברה נסחרת תחת לחץ בצל התפוצצות שתועדה של רכב החברה שחנה בחניון בשנחאי. 

טסלה צפויה להציג הפסד ברבעון הראשון של השנה, כאשר מאסק אמר מוקדם יותר השנה כי החברה תציג רווחיות רק ברבעון השני. אם כן, עולה השאלה מה עומק ההפסד שטסלה צפויה להציג. 

לפי התחזיות של FactSet expect, טסלה צפויה להציג הפסד של 94 סנט למניה על הכנסות של 5.5 מיליארד דולר למניה. זאת לעומת הפסד של 3.35 דולרים למניה בתקופה המקבילה אשתקד, ולעומת הכנסות של 3.4 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

מניית טסלה איבדה יותר מ-9% ב-12 החודשים האחרונים, ויותר מ-20% רק השנה. 

מוקדם יותר החודש, טסלה פרסמה את נתוני מסירות הרכבים לרבעון הראשון, לפיהם טסלה רשמה מסירה של 63 אלף רכבים בלבד ברבעון הראשון של השנה. מדובר בכמות הנמוכה מזו שצפו האנליסטים בשוק (מסירות של 76 אלף רכבים), וירידה לעומת נתוני המסירות ברבעון הקודם (90,966 רכבים).

עיני המשקיעים יהיו נשואות לכיוון המכירות של הדגם החדש של החברה ממודל 3 בצל התחרות בסגמנט של רכבי היוקרה. 

בנוסף, סביר כי טסלה לא תתייחס לקרע שבין המנכ"ל מאסק לבין רשות ניירות ערך האמריקאית (SEC), אך מעניין אם מאסק יתייחס לעניין באופן אישי.