צעיר תובע מיליארד דולר מאפל לאחר שהואשם בטעות בגניבה מחנויותיה

אוסמנה בה, צעיר מניו-יורק, תובע מיליארד דולר מאפל, בטענה כי תוכנת זיהוי הפנים שלה קישרה אותו בטעות לסדרת גניבות מחנויות החברה • מערכות האבטחה של אפל זיהו את פניו של הגנב, שהשתמש בתעודה מזויפת על שמו של בה • השוטרים עצרו את בה אף שתמונת הגנב בצו המעצר כלל לא דומה לו

טכנולוגיית זיהוי פנים / צילום: שאטרסטוק
טכנולוגיית זיהוי פנים / צילום: שאטרסטוק

צעיר מניו-יורק תובע מיליארד דולר מאפל, בטענה כי תוכנת זיהוי הפנים שלה קישרה אותו בטעות לסדרת גניבות מחנויות החברה. אוסמנה בה (Ousmane Bah) בן ה-18 טוען כי נעצר בביתו בניו-יורק בארבע לפנות בוקר בסוף נובמבר 2018 בעקבות ההאשמות. השוטרים עצרו אותו למרות שבצו המעצר הייתה תמונה של אדם שכלל לא דומה לו.

מה שככל הנראה גרם לטעות בזיהוי, לפי התביעה, הוא שהצעיר איבד בעבר מסמך מזהה שמשמש כאישור ללימודי נהיגה. במסמך היו רשומים שמו, כתובתו ופרטים נוספים, אך הוא לא הכיל תמונה. ככל הנראה, האישור נמצא או נגנב על-ידי הפושע האמיתי, שהשתמש בו כדי להזדהות באחת מחנויות אפל. כך, כשמערכות האבטחה של אפל זיהו את פניו של הגנב, הם כנראה קישרו אותו בטעות לשמו ולפרטיו של בה.

הפושע האמיתי גנב סחורה מחנויות אפל בבוסטון, ניו-ג'רזי, דלאוור ומנהטן. אך לדברי בה, בזמן הגניבה מחנות אפל בבוסטון, הוא בכלל השתתף בנשף שערך התיכון שלו במנהטן.

עורך דינו של בה, סובהן טריק, הצהיר כי "כתוצאה מרשלנותה של אפל, בה הואשם במספר עבירות בכמה מדינות. לפני כן מעולם לא הוגשו נגדו אישומים, ומעולם לא היו לו היתקלויות עם רשויות החוק". לפי התביעה, המעצר גרם לו לחוש "השפלה, פחד ודאגה עמוקה".

אפל לא הגיבה באופן רשמי לדברים.