דונלד טראמפ נפגש עם מנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי בבית הלבן

טראמפ צייץ לאחר הפגישה כי "הייתה פגישה נהדרת. הרבה נושאים נידונו לגבי הפלטפורמה והעולם של רשתות חברתיות בכלל. אני מצפה להמשיך לקיים דיאלוג פתוח!" • רק מוקדם יותר היום טראמפ צייץ בטוויטר נגד הפלטפורמה וטען כי היא "מפלה מאוד"

מנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי / צילום: לוקס ג'קסון, רויטרס
מנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי / צילום: לוקס ג'קסון, רויטרס

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, נפגש היום עם מנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי, בבית הלבן. טראמפ צייץ לאחר הפגישה כי "הייתה פגישה נהדרת. הרבה נושאים נידונו לגבי הפלטפורמה והעולם של רשתות חברתיות בכלל. אני מצפה להמשיך לקיים דיאלוג פתוח!", והוסיף לציוץ תמונה מהפגישה שנערכה.

לפי דיווח במגזין ווירד, הודעת מייל שנשלחה לכל עובדי טוויטר היום הודיעה להם כי דורסי עומד לקיים עם טראמפ פגישה סגורה שתימשך חצי שעה, ושנענה להזמנת הבית הלבן לקיים את הפגישה. עוד נכתב במייל כי לפגישה יצטרפו קולין קרוול, סגן נשיא טוויטר למדיניות ציבורית, ולורן קלברסטון, מנהלת מדיניות ציבורית בחברה. "אין נושא שנקבע מראש לפגישה, אבל אנחנו מצפים לדיון סביב בריאות השיח הציבורי בטוויטר", נכתב במייל. במסגרת מאמצי טוויטר ל"הבראת השיח" בפלטפורמה היא פועלת לעצור בריונות בפלטפורמה, לנקות אותה ממשתמשים מזויפים ועוד.

"חלקכם תתמכו מאוד בכך שאנו מקיימים את הפגישה עם הנשיא, וחלקכם אולי תרגישו שאנחנו לא צריכים לקיים אותה" כתב דורסי בהודעה עוקבת למייל המקורי, שנשלחה גם היא לכל עובדי החברה, לפי ווירד. "אני מאמין שזה חשוב להיפגש עם ראשי המדינה כדי להקשיב, ולשתף בעקרונות וברעיונות שלנו", הוסיף. מדובר בפגישה הראשונה הידועה של דורסי עם טראמפ.

טראמפ נוהג להשתמש הרבה בטוויטר, אך מרבה גם לבקר את הפלטפורמה ולטעון כי היא מוטה פוליטית נגד רפובליקנים. רק מוקדם יותר היום, טראמפ צייץ בטוויטר נגד הפלטפורמה, וטען כי היא "מפלה מאוד" וכי בטוויטר "נוהגים בי באופן לא יפה מכיוון שאני רפובליקני". הוא אף האשים את החברה בכך שהיא "משחקת משחקים פוליטיים" וקרא לקונגרס להתערב בכך. בשנה שעברה דורסי אף השתתף בשני שימועים בפני מחוקקים בארה"ב והתמודד עם טענות על הטיה פוליטית בפלטפורמה.

לפני כחודש טראמפ צייץ על כך שקיים פגישה גם עם סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל, פלטפורמה נוספת אותה טראמפ ביקר בעבר על כך שהיא מוטה פוליטית. טראמפ צייץ כי הפגישה הייתה "טובה מאוד" וכי עסקה בפעילות גוגל בסין וב"הוגנות פוליטית".

טוויטר פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2019, עם הכנסות של 787 מיליון דולר, רווח של 37 סנט למניה ו-330 מיליון משתמשים חודשיים - כל הנתונים מעל לציפיות האנליסטים. כתוצאה מכך מניית טוויטר  זינקה היום במעל 15%.