"לא אוהבים לקנות רכבים בחורף": טסלה פספסה את התחזיות בענק

יצרנית הרכב החשמלי של אלון מאסק דיווחה אמש על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2019 ופספסה בענק את התחזיות • הכנסות החברה עמדו על 4.54 מיליארד דולר, הרבה מתחת לתחזיות של 5.19 מיליארד • חברי הדירקטוריון הכינו את המשקיעים להפסדים נוספים גם ברבעון השני

אלון מאסק/ צילום: רויטרס
אלון מאסק/ צילום: רויטרס

יצרנית הרכבים החשמליים של אלון מאסק, טסלה, דיווחה אמש על תוצאותיה לשנת 2018. מאסק הבטיח שהחברה תעבור לרווח אך החברה דיווחה על הפסד גבוה מהתחזיות והכנסות נמוכות מהתחזיות ברבעון הראשון על רקע ירידה משמעותית בדרישה לרכבים חשמליים לאחר שהחברה איבדה הטבת מס ללקוחותיה ב-1 בינואר.

חברי הדירקטוריון של טסלה הכינו את המשקיעים להפסדים נוספים ברבעון השני של השנה לפני שהחברה תחזור לרווחיות, לדבריהם, במחצית השנייה של 2019.

טסלה הפסידה 2.9 דולר על מחיר מניה מותאם, זאת בניגוד לתחזיות הפסד של 69 סנט בלבד. החברה הכניסה 4.54 מיליארד דולר, הרבה מתחת לתחזיות שצפו הכנסה של 5.19 מיליארד. על בסיס לא מותאם, טסלה הפסידה 702.1 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה. זאת בהשוואה להפסד של 709.6 מיליון דולר בתקופה הדומה בשנה הקודמת.

מכירות הרכבים של החברה עלו ב-36% ברבעון הראשון ל-3.72 מיליארד דולר מ-2.74 מיליארד דולר בתקופה הזהה אשתקד, אך ירדו ב-41% מהרבעון הרביעי של 2018 בו עמדו על 6.32 מיליארד דולר. ב-1 בינואר השנה הטבת מס של 7,500 דולר ששולמה ללקוחות טסלה על רכישת רכבים חשמליים נחתכה, כך שלקוחות רבים רצו להספיק ליהנות ממנה לפני תום השנה - דבר שהעלה את הדרישה ברבעון הרביעי של 2018 והוריד אותה ברבעון הראשון השנה.

יו"ר החברה אלון מאסק אמר כי קשיים לוגיסטיים ועונתיות השפיעו מאוד על המכירות ברבעון הראשון, "אנשים לא אוהבים לרכוש רכבים בחורף", אמר לאנליסטים בזמן פרסום תוצאות טסלה.

מניית החברה  סיימה את יום המסחר אמש בירידות של כ-2% ופרסמה את הדוחות לאחר נעילת המסחר. המניה נותרה מאוזנת במסחר המאוחר.

טסלה הזהירה בעבר כי תוצאות הרבעון הראשון יהיו "מושפעות בצורה שלילית" כתוצאה מ"היקף משלוחים נמוך והתאמות מחיר מסוימות". ייתכן שזו אחת הסיבות למצבה המאוזן של המניה במסחר המאוחר לאחר פרסום הדוחות, המשקיעים כבר ידעו למה לצפות.

נזכיר כי טסלה דיווחה מוקדם יותר החודש כי מסרה 63 אלף רכבים, מספר נמוך בהרבה מהתחזית של האנליסטים שהעריכו כי תמסור 76 אלף רכבים.