נשיא פרו לשעבר פבלו קוצ'ינסקי יישב 3 שנים במעצר-בית עד לפתיחת משפטו

ארבעת הנשיאים האחרונים של פרו וכן מנהיג האופוזיציה נשלחו למעצר טרום-משפט בגין מעורבותם בפרשת אודברכט, לאחר שב-2016 הודתה אודברכט כי שילמה שוחד בהיקף של כ-30 מיליון דולר לפוליטיקאים פרואנים בתמורה לחוזי עבודות ציבוריות

פדרו פבלו קוצ'ינסקי, נשיא פרו לשעבר / צילום: REUTERS, Guadalupe Pardo
פדרו פבלו קוצ'ינסקי, נשיא פרו לשעבר / צילום: REUTERS, Guadalupe Pardo

נשיא פרו לשעבר, פדרו פבלו קוצ'ינסקי, יבלה שלוש שנים במעצר-בית, במקביל להכנת כתבי אישום נגדו בגין שחיתות, על שנטל לכאורה שוחד מחברת הבנייה הברזילאית אודברכט - כך הודיעה אתמול (שבת) ממשלת פרו.

במועד מוקדם יותר החודש נגזרו על קוצ'ינסקי שלוש שנות מאסר טרום-משפט. פסק הדין הומתק לנוכח בעיות הבריאות של קוצ'ינסקי בן ה-80, על-פי ציוץ שהעלה המשרד לעניינים ציבוריים בפרו. עורכי דינו של קוצ'ינסקי ביקשו לגזור עליו מעצר-בית בשל בריאותו הרופפת.

קוצ'ינסקי, לשעבר בנקאי בוול סטריט, מכחיש כי עבר על החוק.

פסק הדין שקבע מעצר-בית לקוצ'ינסקי ניתן כמה ימים לאחר שנשיא פרואני אחר לשעבר, אלן גרסיה, התאבד כדי לחמוק ממעצר בגין מעורבותו בשערוריית אודברכט הנרחבת.

מתוקף החוק הפרואני, ניתן להחזיק חשודים בעבירות פליליות בכלא לתקופה של עד שלוש שנים, אם התובעים מציגים ראיות לכך שקיים סיכוי סביר לכך שהחשודים יורשעו, ינסו להימלט או לשבש את החקירה במקרה שלא יוחזקו במעצר.

ארבעת הנשיאים האחרונים של פרו וכן מנהיג האופוזיציה נשלחו למעצר טרום-משפט בגין מעורבותם בפרשת אודברכט, לאחר שב-2016 הודתה אודברכט כי שילמה שוחד בהיקף של כ-30 מיליון דולר לפוליטיקאים פרואנים בתמורה לחוזי עבודות ציבוריות.