יגואר בוחנת ארנק חכם שישלם לנהגים עבור שיתוף מידע על התנועה

יצרנית הרכב יגואר אמרה כי היא בוחנת תוכנה חדשה, שתאפשר לנהגים להרוויח מטבעות קריפטו של IOTA, בתמורה לכך שישתפו בדאטה שרכבם אוסף על מצב הכביש • באמצעות המטבעות ניתן יהיה לשלם באופן אוטומטי על אגרות מעבר, דמי חנייה, טעינה של כלי רכב חשמליים ועוד

יצרנית הרכב יגואר אמרה כי היא בוחנת תוכנה חדשה שתאפשר לנהגים להרוויח מטבעות קריפטו בתמורה לכך שישתפו בדאטה שרכבם אוסף על מצב הכביש.

החברה מפתחת ארנק חכם שיותקן ברכביה, ובאמצעותו הנהגים ירוויחו מטבעות אם יסכימו לדווח באופן אוטומטי על מידע כמו עומס תנועה, מהמורות בדרך או מזג האוויר לרשויות מקומיות או ספקי תוכנות ניווט. באמצעות המטבעות ניתן יהיה לשלם באופן אוטומטי אגרות מעבר, דמי חנייה, עבור טעינה של רכבים חשמליים ועוד.

נכון לעכשיו החברה בוחנת את התוכנה במרכז הפיתוח שלה בשאנון שבאירלנד, ועדיין לא ידוע מתי היא תהיה זמינה באופן מסחרי ברכביה. מטבעות הקריפטו שהנהגים יוכלו להרוויח הם מסוג IOTA , שמתבסס על מערכת שלא דורשת עמלות עבור עסקאות שנעשות דרכה.

ראסל ויקרס, ארכיטקט התוכנה של יגואר אמר כי "המחקר בטכנולוגיה הזו מהווה חלק מאסטרטגיית Destination Zero של יגואר שמטרתה להגיע למצב בו יש אפס פליטות, אפס תאונות ואפס עומסי תנועה. כדי להגיע למטרה הזו צריך לפתח כלכלה שיתופית בה רכבים אוספים דאטה בעיר החכמה של העתיד. לדוגמה, שירותי הארנק החכם יספקו הפחתה בעומס התנועה בעזרת שיתוף העדכונים החיים על מצב התנועה, והצעת דרכים חלופיות לנהגים, וכך יפחיתו גם את הפליטות מרכבים שעומדים בעומסי התנועה. בעתיד רכבים אוטונומיים יוכלו לנהוג את עצמם לתחנת טעינה, להיטען ולשלם באופן אוטומטי, בעוד שבעלי הרכב יוכל לבחור להשתתף בכלכלה השיתופית".