ח״כ אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו: לא נקבע זהות התיקים והשרים לפני שנסגור את עקרונות היסוד

אביגדור ליברמן, נציג הצד החילוני בקואליציה, אמנם מחזיק רק ב-5 כיסאות, אך הוא מבטיח לדאוג שהסטטוס קוו בנושא דת ומדינה לא ישתנה • "אנחנו בעד מדינה יהודית ונגד מדינת הלכה, אבל תפקידנו הוא קודם כל למנוע את הטירוף"

ח״כ אביגדור ליברמן, יו״ר ישראל ביתנו / צילום: טל שניידר
ח״כ אביגדור ליברמן, יו״ר ישראל ביתנו / צילום: טל שניידר

ח״כ אביגדור ליברמן, יו״ר ישראל ביתנו, כינס היום ישיבת סיעה ראשונה של מפלגתו לכנסת ה-21 ואמר לכתבים בחדר כי לא יסגור עם הליכוד את זהות התיקים ומשרדי הממשלה שהוא מבקש במסגרת ההסכם הקואליציוני לפני שיגיע להסכמה כללית עם הליכוד על עקרונות היסוד. ליברמן ציין כי עם 5 מנדטים שלו, לעומת 22 מנדטים של סיעות חרדיות ודתיות לאומיות הוא מבין את מגבלות כוחו ולכן הציב לעצמו כיעד למנוע כיוון הלכתי של המדינה. הוא אמר שהנעשה סביב סגירת מפעל פניציה בירוחם, עם חרם חרדי בשימוש בבקבוקים שיוצרו במהלך שבת, הוא קו אדום מבחינתו.

"ברורה לנו הכרעת הבוחר, הגוש החרדי והחרדלי עם 22 מנדטים ואנחנו עם 5. ברור לנו שלא נוכל להוביל את כל היוזמות שעליהן דיברנו בבחירות בנושא דת ומדינה" הוא אמר.

לדבריו, "בנושא דת ומדינה אני רוצה להבהיר - אנחנו בעד מדינה יהודית ונגד מדינת הלכה. תפקידנו הוא קודם כול למנוע פגיעה בסטטוס קוו הקיים ולמנוע את הטירוף". הוא הציג את הנעשה במפעל פניציה כדוגמה לטירוף והוסיף שהוא לא יתן שבמדינת ישראל לא ינתנו שירותים חיוניים בשבתות ו/או תיעצר פעילות כלכלית חיונית.

עוד ציין ליברמן שיש נושאים כלכליים חברתיים נוספים על הפרק.

"הנושא הראשון מבחינתו במשא ומתן הוא פנסיית מינימום לכל הגימלאים במדינת ישראל, קיצבאות נכים, ופיקדון לחיילים משוחררים.

ליברמן נשאל על ידי הכתבים באשר לעמדתו בנושאי פסקת ההתגברות וחסינות לראש הממשלה נתניהו והדגיש, שאין לו התנגדות עקרונית לפסקת ההתגברות, אולם יתעקש שהנושא הזה יעבור בחקיקה רק אחרי השלמת חוק גיוס חובה, כולל גיוס חרדים. באשר לנושא החסינות, ליברמן ציין כי עד עתה העניין לא עלה בדרישות המו"מ ולכשיעלה, ישראל ביתנו תהיה חלק ממשמעת קואליציונית בעניין.