אחרי הדוחות המאכזבים ופרישת המנכ"ל: טלרד משלימה עסקה אסטרטגית ראשונה השנה

חברת מרמנת, הפועלת בתחום ניהול והפעלת פרויקטים במיקור-חוץ, נרכשת על ידי טלרד תמורת כ-97 מיליון שקל, והיא תהווה זרוע פעילות נוספת עבור טלרד, הפועלת כיום בעיקר באמצעות החברות הבנות, מגלקום ואואזיס • על רקע הדיווח, מניית טלרד מטפסת בכ-1.5% בפתיחת המסחר

מוטי אלמליח מנכ"ל טלרד הנכנס / צילום: נעם גולדשטיין
מוטי אלמליח מנכ"ל טלרד הנכנס / צילום: נעם גולדשטיין

אחרי הדוחות השנתיים המאכזבים ופרישת המנכ"ל רן בוקשפן, משלימה היום חברת טלרד נטוורקס עסקה אסטרטגית ראשונה השנה. החברה דיווחה הבוקר כי הושלמה העסקה לרכישת חברת מרמנת מידי קרן סקיי ואמנת.

מרמנת, הפועלת בתחום ניהול והפעלת פרויקטים בשיטת מיקור-חוץ ובתחום המידע, נרכשת על ידי טלרד תמורת כ-97 מיליון שקל, והיא תהווה זרוע פעילות נוספת עבור טלרד, הפועלת כיום בעיקר באמצעות החברות הבנות, מגלקום ואואזיס. במרמנת מועסקים כיום כ-900 עובדים.

על רקע הדיווח, מניית טלרד נטוורקס  מטפסת בכ-1.5% בפתיחת המסחר.

על פי הודעת טלרד, "מרמנת הינה מהחברות המובילות בישראל בתחום ניהול והפעלת פרויקטים בשיטת מיקור חוץ ותחום המידע, ורכישתה הינה בהתאם לאסטרטגיה של טלרד להפוך לקבוצה המספקת שירותים אינטגרטיביים ללקוחותיה, מתשתיות פיזיות, דרך תשתיות התקשורת והמחשוב ועד לתהליכים העסקיים המרכזיים של ארגונים עסקיים וציבוריים".

נזכיר כי בתחילת אפריל, כפי שפורסם ב"גלובס", פרסמה טלרד דוחות כספיים חלשים לרבעון הרביעי ולשנת 2018 כולה. את השנה סיימה טלרד עם ירידה של 7.7% בהכנסות לעומת 2017, לרמה של כ-130 מיליון דולר. זאת, על רקע נסיגה של 14.6% בהכנסות מפעילות הפתרונות והשירותים למפעילי תקשורת עקב קיטון בהכנסות בארה"ב, "בעיקר מסיבות רגולטריות". בד בבד, הודיעה החברה כי רן בוקשפן, שכיהן כמנכ"ל טלרד ב-10 השנים האחרונות, עוזב את תפקידו ויתמנה ליו"ר החברה.

חברת מרמנת סיימה את שנת 2018 עם עלייה של כ-6% בהכנסותיה לעומת 2017, לכ-142 מיליון שקל, ועם רווח נקי בסך של כ-10.4 מיליון שקל, בדומה לרווח ב-2017. לחברה צבר פרויקטים בהיקף של כ-400 מיליון שקל. עסקת הרכישה תמומן באמצעות הלוואות בהיקף של כ-77 מיליון שקל, שייקחו טלרד ומרמנת משני בנקים, ואת היתרה תממן טלרד ממקורותיה העצמיים.

טלרד עוסקת בפיתוח ובמכירת מוצרים לרשתות תקשורת אלחוטית בפס רחב, ובשירותי הקמה ותחזוקה לרשתות ולמפעילי תקשורת, וכן פועלת בתחום תכנון והקמה של תשתיות של מערכות תקשורת ו-IT. פעילותה מתנהלת בעיקר מחוץ לישראל, יש לה כ-1,000 לקוחות והיא מעסיקה כ-1,000 עובדים.