אבן קיסר פספסה תחזית ההכנסות - וחותכת 7% ממצבת העובדים

יצרנית משטחי הקוורץ משדות ים תרשום הוצאה חד-פעמית של מיליון דולר, כולל פיצויי פרישה, ברבעון השני של 2019, נוכח קיצוץ מיידי בכוח העבודה • החברה עברה להפסד ורשמה ירידה בהכנסות, מעבר לתחזיות השוק • אבן קיסר תפחית את כושר הייצור בארה"ב ב-50% במטרה לייעל את הייצור ולהביא להקטנת המלאים

יובל דגים, מנכ"ל אבן קיסר / צילום: יוני רייף
יובל דגים, מנכ"ל אבן קיסר / צילום: יוני רייף

יצרנית משטחי הקוורץ חברת אבן קיסר משדות ים פרסמה היום (ד') את דוחותיה לרבעון הראשון של 2019, ועמדה בתחזית הרווח למניה אך פיספסה בתחזית ההכנסות. בתוך כך, החברה הודיעה על מהלכי התייעלות על מנת לחזור למסלול של צמיחה לאחר מעבר להפסד ברבעון הראשון. מניית אבן קיסר  יורדת ב-2.5% בטרום-מסחר בוול סטריט.

החברה הודיעה על צמצום מיידי של 7% ממצבת העובדים, בעיקר בארה"ב, לאורך כל היחידות העסקיות ואזורי הפעילות, וזאת במסגרת תוכנית להעביר את החברה למבנה "יעיל ורזה". אבן קיסר תרשום הוצאה חד פעמים בגובה מיליון דולר, כולל פיצויי פרישה, ברבעון השני של השנה על רקע קיטון מצבת העובדים.

בתוך כך, אבן קיסר תפחית את כושר הייצור בארה"ב ב-50% במטרה לייעל את הייצור ולהביא להקטנת המלאים בשנה הקרובה. מנגד, בכוונתה להרחיב את מערך המכירות בארה"ב בעד 20% במהלך 12 החודשים הקרובים, תוך התמקדות בעיקר באיזורים עירוניים גדולים ובשווקים בהם נוכחות החברה נמוכה.

בשורה התחתונה, יצרנית משטחי הקוורץ משדות ים דיווחה על הפסד נקי של 0.4 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 1.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד הנקי למניה בדילול מלא ברבעון הראשון הסתכם ב-0.01 דולרים, לעומת רווח נקי מדולל למניה של 0.05 דולרים ברבעון המקביל אשתקד. הרווח המתואם למניה הסתכם ב-8 סנט, בדומה לתחזיות.

תוצאות הרבעון של אבן קיסר
 תוצאות הרבעון של אבן קיסר

הרווח התפעולי ירד ל-600 אלף דולר ברבעון הראשון, לעומת רווח תפעולי של 1.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה העליונה, ההכנסות ברבעון הראשון ירדו ב-1.9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו ב-128.2 מיליון דולר - מתחת לתחזיות האנליסטים בשוק שצפו הכנסות של 132.66 מיליון דולר. אבן קיסר אישררה את התחזיות לשנה כולה. 

החברה הותירה ללא שינוי את התחזית שניתנה בפברואר וצופה שבשנת 2019 ההכנסות יהיו בטווח של 580-600 מיליון דולר, ו-EBITDA מתואמת בטווח של 72-80 מיליון דולר. החברה צופה להראות שיפור בביצועים החל מהמחצית השנייה של 2019.

בתחילת השנה שעברה פרש המנכ"ל רענן זילברמן לאחר שנה מטלטלת, ולאחר תקופה בניהולו של המנכ"ל המחליף יעיר אורבוך, מונה באוגוסט יובל דגים שפרש מחברת שיכון ובינוי, והחל במאמצים לייצוב החברה. בחודש האחרון, דגים מינה את רינת אפרימה לתפקיד סגנית נשיא לשיווק גלובלי (CMO) ומנכ"לית אבן קיסר ישראל.

יובל דגים, מנכ"ל החברה: "התוכנית הגלובלית להאצת הצמיחה שאנו משיקים היום תהווה נדבך חשוב בחיזוק אבן קיסר, תביא לניהול והקצאה נכונה יותר של משאבינו ובמקביל תמצב את החברה לצמיחה ורווחיות. במסגרת תוכנית זו, אנו מיישמים מבנה ארגוני חדש, מפנים את המשאבים להשקעה במשאב האנושי ובטכנולוגיה, באופן שיביא לניהול יעיל יותר של תהליכי המכירה והשיווק, שרשרת האספקה ​​ותהליכי הייצור. בצפון אמריקה, אנו מתקדמים בצורה טובה בשילוב הפעילות בארה"ב ובקנדה ומצפים לנצל את ההזדמנות הגדולה באזור זה. אנו מאמינים שהפעולות בהן אנו נוקטים מתחילות למצב את החברה באופן המאפשר לאבן קיסר לנווט טוב יותר בשוק העולמי תוך יצירת ערך רב יותר בשנים הקרובות".