פייסבוק ממשיכה בבניית מערכת תשלומים שתתבסס על מטבע קריפטו

וול סטריט ג'ורנל: פייסבוק במגעים עם ויזה , מאסטרקארד, וחברת עיבוד התשלומים First Data • החברה מעוניינת בהשקעה חיצונית של מיליארד דולר בפרויקט, על מנת לחזק את ערך המטבע, ולהגן עליו מפני התנודתיות הרבה שמאפיינת את ערכו של הביטקוין ושל מטבעות קריפטו אחרים

מארק צוקרברג, גרסת 2019 / צילום: Shutterstock
מארק צוקרברג, גרסת 2019 / צילום: Shutterstock

פייסבוק ממשיכה לבנות את מערכת תשלומים שתתבסס על מטבע קריפטו שתשיק, ומנהלת לשם כך מגעים עם מוסדות פיננסיים מסורתיים, מהם היא מנסה לגייס השקעות, הכוללים את ויזה, מאסטרקארד, וחברת עיבוד התשלומים First Data, לפי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל. לפי הדיווח, פייסבוק מעוניינת בהשקעה חיצונית של מיליארד דולר בפרויקט, על מנת לחזק את ערך המטבע, ולהגן עליו מפני התנודתיות הרבה שמאפיינת את ערכו של הביטקוין ושל מטבעות קריפטו אחרים.

משתמשים יוכלו לשלוח את מטבע הקריפטו זה לזה, ולבצע באמצעותו רכישות בפייסבוק ואף באתרים אחרים, ולפי הדיווח בחברה אף שוקלים לשלם למשתמשי פייסבוק באמצעות המטבעות על פעילויות כמו צפייה במודעות, אינטראקציה עם תכנים שונים, או ביצוע קניות דרך הפלטפורמה. באופן דומה, לאחרונה אפל הכריזה על כרטיס האשראי "אפל קארד" בתוך אפליקציית הארנק של אפל, שהושק בשיתוף פעולה עם בנק גולדמן זאקס וחברת מאסטרקארד, וגם הוא מעניק החזרים גבוהים יותר למשתמשים עבור קניות של מכשירי ושירותי אפל.

לפי הדיווח, פייסבוק מנהלת מגעים גם מול חברות אי-קומרס ואפליקציות על מנת שיאפשרו תשלומים במטבע הקריפטו בקניות אצלן, ואף יבצעו השקעות פיננסיות קטנות ביוזמה החדשה. בנוסף, פייסבוק מעוניינת שסוחרים לא ישלמו עמלות על עיבוד התשלומים כאשר משתמשים משלמים באמצעות מטבע הקריפטו. בחברה שוקלים גם לאפשר למשתמשים לרכוש מוצרים באמצעות מטבע הקריפטו ישירות באמצעות לחיצה על מודעות בפלטפורמה, כאשר לאחר מכן גם המפרסמים יוכלו להשתמש באותם מטבעות כדי לשלם לפייסבוק על מודעות נוספות.

בעבר דווח בניו יורק טיימס כי פייסבוק מתכננת להשיק בשנה הבאה מטבע הקריפטו שמשתמשי וואטסאפ יוכלו לשלוח זה לזה, וכי פייסבוק קיימה שיחות עם בורסות קריפטו לגבי רישום המטבע למסחר בפלטפורמות שלהן. בנוסף דווח כי ערכו של המטבע יוצמד לערכם של מספר מטבעות מסורתיים כדי לצמצם את התנודתיות, וכי האינטגרציה המתוכננת של תשתית וואטסאפ, פייסבוק, מסנג'ר ואינסטגרם תאפשר להגדיל את מספר המשתמשים שיוכלו להשתמש במטבע.

בראש חטיבת פייסבוק ליוזמות בתחום הבלוקצ'יין, הטכנולוגיה עליה מתבססים מטבעות קריפטו, עומד דיוויד מרקוס, נשיא פייפאל לשעבר שמועסק בפייסבוק משנת 2014. צוות של בלוקצ'יין פועל גם במרכז הפיתוח של פייסבוק בתל אביב.

השבוע, בכנס המפתחים השנתי של פייסבוק F8, מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג אמנם לא דיבר על מטבעות קריפטו, אך התייחס לאפשרות להעביר תשלומים בוואטסאפ ואמר כי "אני מאמין שזה צריך להיות פשוט לשלוח למישהו כסף, כמו שזה פשוט לשלוח תמונה". צוקרברג אמר כי השנה האפשרות הזו, שכבר נמצאת בפיילוט בהודו, תושק במספר מדינות נוספות. בנוסף, צוקרברג הכריז כי משתמשים במרקטפלייס של פייסבוק יוכלו לשלם למוכרים דרך פלטפורמת פייסבוק עצמה, ועל ערוץ קניות חדש באינסטגרם דרכו ניתן יהיה למצוא מוצרים ולבצע את תהליך הקנייה דרך האפליקציה.