מגדל ביטוח | בלעדי

לאחר שהיו"ר חיפש לו מחליף: מנכ"ל מגדל ביקש לסיים את תפקידו

בלעדי - דורון ספיר, שהחל לכהן כמנכ"ל מגדל ביוני האחרון, ביקש לסיים את תפקידו בחברה • יו"ר מגדל ביטוח הנוכחי, ניר גלעד, מונה במרץ האחרון במקום עודד שריג שמונה לתפקיד רק באפריל אשתקד

דורון ספיר / צילום: איל יצהר
דורון ספיר / צילום: איל יצהר

בצל השמועות על רצון הבעלים והיו"ר לשינוי, מנכ"ל קבוצת הביטוח מגדל , דורון ספיר, ביקש היום (ב') לסיים את תפקידו בחברה, מתוך הבנות עם היו"ר. עזיבתו אינה מיידית - כך נודע ל"גלובס". ממגדל לא נמסרה תגובה.

ספיר הגיע למגדל לאחר שכיהן במשך שנים כמנכ"ל חברת כאל, חברת כרטיסי האשראי שבבעלות בנק דיסקונט ובנק הבינלאומי. קודם לכן הוא היה משנה למנכ"ל מגדל וגם מנכ"ל טלדור. הוא מנהל אהוד שלדברי גורם בשוק הביטוח "נקלע שלא בטובתו לסיטואציה בלתי אפשרית".

לאחרונה חשפנו כי יו"ר מגדל ביטוח החדש, ניר גלעד, מקדם מאז כניסתו לתפקיד מהלך למציאת מנכ"ל חדש לחברה, במקומו של מנכ"ל החברה והקבוצה האם ספיר, שצפוי לעזוב את החברה לאחר בערך כשנה בכהונתו. גלעד נכנס לתפקידו לפני כחודש וחצי, לאחר שהחליף את יו"ר מגדל ביטוח הקודם, פרופ' עודד שריג, שהודח על ידי בעל השליטה שלמה אליהו לאחר חודשים ספורים בתפקיד.

לספיר לא היה רגע אחד של שקט מאז נכנס לתפקיד במקום עופר אליהו, בנו של בעל השליטה בקבוצה. האחרון עזב את התפקיד בעקבות חילוקי דעות עם אביו שרצה לשוב ולאחוז בהגה הקבוצה כיו"ר - דבר שלא מתאפשר במקביל להמשך כהונת בנו, כך על פי הנחיות הפיקוח על הביטוח. ספיר מכהן כמנכ"ל מגדל החזקות (החברה האם הציבורית) וגם כמנכ"ל מגדל ביטוח, שהיא הפעילות המרכזית של הקבוצה. למגדל החזקות עוד חברה: בית ההשקעות מגדל שוקי הון.

למעשה, בעל השליטה אליהו רצה שינוי בתוצאות מגדל כבר מיד עם כניסתו של ספיר לתפקיד, הגם שמגדל היא חברה גדולה מאוד, שתוצאותיה תלויות בעיקר בתוצאות ההשקעות שהיא מנהלת בשוקי ההון עבור עצמה ועבור מבוטחיה ועמיתיה. כמו כן, בחודשיו הראשונים בתפקיד ספיר חווה מאבק בין יו"ר החברה הקודם שריג לבין בעל השליטה אליהו.