שבדיה פותחת מחדש את חקירת האונס נגד ג'וליאן אסאנג'

החקירה נסגרה ללא הרשעה ב-2017 משום שלא ניתן היה לזמן את אסאנג' למשפט • אסאנג' נעצר לפני חודש בבריטניה לאחר ששהה 7 שנים בשגרירות אקוודור בלונדון

ג'וליאן אסאנג' בשגרירות אקואדור ב-2017 / צילום: רויטרס
ג'וליאן אסאנג' בשגרירות אקואדור ב-2017 / צילום: רויטרס

שבדיה פותחת מחדש את חקירת האונס נגד מייסד וויקיליקס ג'וליאן אסאנג' - כך הודיעה פרקליטות שבדיה. 

פרקליטת שבדיה ציינה כי כעת יש אפשרות לדרוש מבריטניה את הסגרתו של אסאנג'. הפרקליטה ציינה כי הפרקליטות תבצע חקירה ראשונית בתיק, שנסגר ב-2017 ללא הרשעה, משום שלא ניתן היה לזמן את אסאנג' למשפט מאחר שקיבל מקלט מדיני בשגרירות אקוודור בלונדון. 

עורך דינו של אסאנג' מסר לכלי התקשורת בשבדיה כי אסאנג' רוצה לעזור לרשויות בחקירה ולהוכיח שהוא חף מפשע, אך הוא חושש מהסגרה לארה"ב. "אני מופתע. זה מביש ששבדיה פותחת את החקירה מחדש", אמר עורך הדין.

אסאנג' נעצר לפני חודש בבריטניה אחרי ששהה 7 שנים בשגרירות. ארה"ב גם דורשת את הסגרתו בשל מיליוני המסמכים הסודיים והמסווגים שחשף באתרו וויקיליקס. בתחילת החודש אסאנג' נידון ל-50 שבועות בכלא הבריטי, על כך שהתעלם מדרישת בית המשפט לפני כשבע שנים ומצא מפלט בשגרירות. 

אסאנג' קיבל מקלט מדיני בשגרירות אקוודור לאחר שטען כי אם יוסגר לשבדיה כדי לעמוד למשפט על תקיפה מינית, הוא יועבר לידי הרשויות האמריקאיות. אחרי ששוחרר בערבות במסגרת מאבק נגד הסגרתו לשבדיה, אסאנג' ברח לשגרירות אקוודור ושם שהה ב-7 השנים האחרונות, מבלי שיצא פעם אחת.