גאווה לאומית נוספת: ישראל זכתה במדליית זהב באולימפיאדת הפיזיקה האסיאתית

חברי נבחרת הפיזיקה גרפו את שלוש המקומות הראשונים • בקיץ ישראל תארח את אולימפיאדת הפיזיקה הבינלאומית

חברי נבחרת ישראל בפיזיקה / צילום: מתוך דף האינסטגרם של משרד החינוך
חברי נבחרת ישראל בפיזיקה / צילום: מתוך דף האינסטגרם של משרד החינוך

גם אם נזכה השנה שוב באירוויזיון וגם אם לא, אתמול (א') פורסם כי יש לנו סיבה נוספת לגאווה. משרד החינוך פירסם כי נבחרת ישראל לפיזיקה באולימפיאדה האסיאתית שהתקיימה באוסטרליה גרפה את שלוש המקומות הראשונים: מדליית זהב, כסף וארד.

האולימפיאדה האסיאתית לפיזיקה מתקיימת משנת 2000 ומדינת ישראל מתחרה במסגרת זאת החל משנת 2001. השנה התקיימה האולימפיאדה באוסטרליה והשתתפו בה 200 תלמידים מ-25 מדינות.

משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס מובילים את הכשרת התלמידים להשתתפות באולימפיאדות השונות במסגרת מיזם משותף. נבחרת התלמידים שהשתתפו באולימפיאדה האסייתית לפיזיקה הוכשרה בתוכנית מיוחדת לנוער שוחר מדע שבאוניברסיטת בן גוריון בנגב. 

בקיץ הקרוב צפויה ישראל לארח את האולימפיאדה הבינלאומית לפיזיקה. מחירי הכרטיסים טרם פורסמו, וספק אם בכלל יעלו כסף, על כל פנים סביר שהם לא יהיו יקרים כמו מחירי הכרטיסים לאירוויזיון. 

חברי נבחרת ישראל בפיזיקה / צילום: מתוך דף האינסטגרם של משרד החינוך
 חברי נבחרת ישראל בפיזיקה / צילום: מתוך דף האינסטגרם של משרד החינוך

חברי נבחרת ישראל בפיזיקה שייצגה בכבוד את מדינת ישראל באולימפיאדה הם:

אביב טילינגר מביה"ס הדמוקרטי בכוכב יאיר - מדלית זהב, אייל וולך מביה"ס מוסינזון בהוד השרון - מדלית כסף וערן מן מביה"ס מקיף צפית בכפר מנחם - מדלית ארד.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "אני מברך את הנבחרת על ההישג המרשים שלה. הפיזיקה הוא אחד ממנועי הקטר החשובים של המדע, ולכן אנו רואים בו תשתית חשובה להשקעה. במסגרת התכנית הלאומית אנחנו פועלים לחזק את הלימודים במסלול של 5 יחידות לימוד ולהגדיל את מספר הלומדים בו כדי להמשיך ולהצעיד את מדינת ישראל קדימה".

מנכ"ל מרכז מדעני העתיד, אלי פריד: "נבחרת ישראל בפיזיקה הביאה גאווה רבה למדינת ישראל. ההישגים המרשימים של חברי המשלחת הם תוצאה של מאמץ והתמדה יחד עם הכשרה מקצועית ברמה הגבוהה ביותר לה הם זוכים. אנו נרגשים לקראת אירוח האולימפיאדה הבינלאומית בפיזיקה בישראל בקיץ הקרוב בהשתתפות עשרות מדינות ברחבי העולם ומאחלים לחברי נבחרת ישראל, שימשיכו להצליח ולהוביל".

נשיא אוניברסיטת בן גוריון שבנגב, פרופ' דניאל חיימוביץ: "גאים בתלמידי נבחרת הפיזיקה הארצית על זכייתם והישגיהם".

מרכז חוסידמן מוביל את פעילות הנבחרת ויחד עם המאמן וצוות המדריכים המצוין משקיעים בתלמידים ומכוונים אותם למימוש יכולותיהם להצלחה ומצוינות. הזכייה הינה תוצאה של מסירותם הרבה של התלמידים וכל המעורבים בעשייה".