מנכ"ל אובר: אנחנו נעשה את אותה דרך כמו אמזון ופייסבוק

במייל, שפורסם בבלומברג, דארה קוסרשאהי מנכ"ל אובר כתב כי "כמו בכל תקופת מעבר, יש עליות ומורדות. ברור שהמניה שלנו לא נסחרה כמו שקיווינו אחרי ההנפקה. היום הוא יום קשה נוסף בשוק, ואני מצפה לאותו הדבר לגבי המניה שלנו, סנטימנט שלילי לא משתנה בן לילה"

דארה קוסררשאהי מנכ"ל אובר / צילום: רויטרס
דארה קוסררשאהי מנכ"ל אובר / צילום: רויטרס

מנכ"ל אובר דארה קוסרשאהי שלח אמש מייל לעובדי החברה, בעקבות ההנפקה המאכזבת של אובר בסוף השבוע שעבר. במייל, שפורסם בבלומברג, קוסרשאהי כתב כי "כמו בכל תקופת מעבר, יש עליות ומורדות. ברור שהמניה שלנו לא נסחרה כמו שקיווינו אחרי ההנפקה. היום הוא יום קשה נוסף בשוק, ואני מצפה לאותו הדבר לגבי המניה שלנו, סנטימנט שלילי לא משתנה בן לילה, ואני צופה לנו תקופה מאתגרת בשוק ההון בחודשים הקרובים".

במייל, קוסרשאהי השווה את אובר לענקיות טכנולוגיה בניסיון לעודד את עובדיו, וכתב כי "תזכרו שהמסחר במניית פייסבוק ואמזון אחרי ההנפקה היה מאתגר מאוד עבור החברות האלה. ותראו אילו ביצועים היו להם מאז". תהיה לנו את אותה הדרך. יש לנו את כל ההון שאנחנו צריכים כדי להציג נתיב אל עבר שולי רווח משופרים ורווחיות".

קוסרשאהי עודד את עובדי החברה להתמקד "בשווי של אובר בטווח הארוך" והסביר כי "כל מניה מוערכת על סמך הרווחים ותזרים המזומנים שהחברה צפויה לייצר בעתיד. יש הרבה גרסאות לעתיד שלנו שמאוד רווחיות ויש כמובן גם כאלה שפחות. במהלך תקופות של סנטימנט שלילי בשוק, הקולות הפסימיים מתגברים, והאופטימיים נשמעים פחות. כשהסנטימנט ישתפר, המניה תשתפר בהתאם. לא נוכל לשלוט בתזמון, אבל נוכל לשלוט בתוצאה. אנחנו נישפט על הביצועים שלנו לטווח הארוך, ואני מברך על כך".

החברה מכרה 180 מיליון מניות במחיר של 45 דולר ביום חמישי, וביום שישי החלה להיסחר וחוותה ירידות. ביום שישי מניית אובר סגרה את המסחר בירידה של 7.6% למחיר של 41.5 דולר. אמש מחיר המניה היה 37.2 דולר עם סגירת המסחר.