MSCI | בלעדי

חברת המדדים MSCI תגרע את מניית בזק מהמדד המייצג לישראל ותצרף את דיסקונט

חברת המדדים מבית מורגן סטנלי תצרף למדד היוקרתי גם את המניות של חברת אבטחת הסייבר סייברארק, כפי שנחשף היום באתר "גלובס" • עבור מנכ"לית דיסקונט, לילך אשר טופילסקי, ניתן כאן אישוש נוסף למגמה החיובית בבנק בהובלתה, לצד שיפור בתוצאותיו העסקיות

בזק / צילום: תקשורת תאגידית בזק
בזק / צילום: תקשורת תאגידית בזק

חברת המדדים MSCI העולמית צפויה להוציא בעדכון הקרוב את מניית בזק  ממדד MSCI Israel, ובמקומה תכניס את מניית בנק דיסקונט . כמו כן, חברת המדדים מבית מורגן סטנלי תצרף למדד היוקרתי גם את המניות של חברת אבטחת הסייבר סייברארק  - כך נחשף היום באתר "גלובס".

העדכון הקרוב של חברת המדדים צפוי להתבצע בעוד כשבועיים, ב-28 במאי. מניית דיסקונט הגיבה בחיוב לחדשות האלה, שצפויות להגביר את העניין בה מצד מכשירי השקעה עוקבי מדדים, ורשמה עליות של 3.5% במחזור הגבוה ביותר במהלך המסחר היום בבורסת תל אביב. מניית בזק עלתה בשיעור של 3.8%, אבל בסיכום ששת החודשים האחרונים איבדה יותר מ-40%.

מדד MSCI Israel נועד למדוד את הביצועים של המגזרים הגדולים של שוק המניות בישראל. נכון לסוף אפריל, המדד כולל, בין השאר, את מניות צ'ק פוינט, טבע, בנק הפועלים, נייס, וויקס, כיל, אלביט מערכות, בנק מזרחי טפחות וקבוצת עזריאלי. חברת המדדים נתנה במדד המייצג לשוק המקומי משקל של 38.71% לסקטור הטכנולוגיה; 27.7% לסקטור הפיננסים; 10.36% לסקטור התרופות; 4.3% לסקטור התעשייה; ו-3.17% לסקטור הנדל"ן.

את שנת 2018, שהסתיימה בטון צורם בשווקים בצל הסבב הקודם של מלחמת הסחר בעולם, סיים מדד MSCI Israel בירידה של 6.35% "בלבד", לעומת נפילה של 10.44% במדד MSCI World, כשמדד ת"א-35 הסתפק בירידה של 3%. ואולם, מתחילת 2019 הורגשה מגמה הפוכה וחיובית במיוחד, כך שת"א-35 עלה מתחילת השנה בכ-4%, בעוד מדד MSCI ישראל עלה ב-10.87% בתקופה זו.

בפועל, מניית דיסקונט צפויה לצאת ממדד MSCI Israel Small Cap ולהיכנס למדד MSCI Israel הכללי. נוסף על כך, מניית דיסקונט תיכנס למדד MSCI World ול-MSCI All Country, וייתכן כי גם למדדי משנה נוספים של חברת המדדים.

עבור מנכ"לית דיסקונט, לילך אשר טופילסקי, ניתן כאן אישוש נוסף למגמה החיובית בבנק בהובלתה, לצד שיפור בתוצאותיו העסקיות. מניית דיסקונט הציגה במהלך 12 החודשים האחרונים עלייה של 35% בתל אביב, לאחר שאת שנת 2018 סיים הבנק עם רווח של 1.5 מיליארד שקל, וגידול חד של 14% בתיק המשכנתאות. על רקע התוצאות הטובות, הגדיל דיסקונט את שיעור חלוקת הדיבידנד שלו מ-10% ל-15% מהרווח הנקי.

ומה לגבי בזק? הקרב על השליטה בקבוצה נמשך, כשהבוקר פרסמה קרן סרצ'לייט הצעה מעודכנת למחזיקי אג"ח ביקום, המחזיקה בבזק, בעקבות סיכום עם נציגות המחזיקים ועם החברה האם, אינטרנט זהב, שבמסגרתה תשקיע 260 מיליון שקל בביקום תמורת הקצאת מניות. סרצ'לייט תשלם עוד 225 מיליון שקל לאינטרנט זהב תמורת מלוא מניותיה בביקום.