נתניהו לליצמן: רוב המשתתפים באירוויזיון אינם יהודים

המכתב שיחזיר את היהדות התורה למו"מ: לאחר שהמפלגה ביטלה כבר שתי ישיבות, שלח הערב ראש הממשלה מכתב לראשי מפלגת יהדות התורה, בו הבהיר כי האירוויזיון נערך "מבעוד מועד בסטנדרטים בינלאומיים שאינם בשליטה ממשלתית", זאת במטרה שיחזרו למו"מ הקואליציוני

חברי יהדות התורה: (מימין לשמאל) מאיר פרוש, משה גפני ויעקב ליצמן / צילום: מארק ניימן לע"מ
חברי יהדות התורה: (מימין לשמאל) מאיר פרוש, משה גפני ויעקב ליצמן / צילום: מארק ניימן לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח הערב (ג') מכתב לחבר הכנסת יעקב ליצמן, במטרה להחזיר את יהדות התורה למו"מ הקואליציוני. המכתב, העוסק באירוויזיון, הוצג על ידי הח״כים ליצמן וגפני בישיבת סיעת 'יהדות התורה' בבני ברק.

במכתב, אשר ככל הנראה נשלח מטעמו של נתניהו לבקשתם של ראשי הסיעה החרדית וכדי לאפשר להם לחזור למו"מ, נכתב שאירוע האירווזיון שיתקיים בשבת הקרובה, נערך "מבעוד מועד בסטנדרטים בינלאומיים שאינם בשליטה ממשלתית ומנוהל באופן בלעדי על ידי תאגיד השידור הציבורי כאן ולא על ידי הממשלה".

המכתב ששלח נתניהו ליהדות התורה בנושא האירוויזיון
 המכתב ששלח נתניהו ליהדות התורה בנושא האירוויזיון

נתניהו כתב לחרדים: "ממשלת ישראל אינה מעוניינת בחילול שבת, רוב המשתתפים באירוע הנם מחו״ל ואינם יהודים". עוד כתב נתניהו: "ממשלת ישראל מכבדת את יום השבת כיום המנוחה הלאומי ותמשיך לשמור על הסטטוס קוו".

לסיעות החרדיות חשוב היה לקבל מנתניהו הצהרה ערכית בנושא שמירת הסטטוס קוו, ואחרי הצגת מכתב זה בפני חברי סיעתם, יוכלו במפלגה להתפנות להמשך המו"מ הקואליציוני.