פייסבוק הקימה חברת טכנולוגיה פיננסית חדשה בשווייץ שתתמקד בבלוקצ'יין

ליברה נטוורקס, שבעלת המניות שלה היא פייסבוק גלובל הולדינגס, תתמקד בהשקעות, תשלומים, שירותים פיננסיים, ניהול זהות, אנליטיקה, ביג דאטה, בלוקצ'יין וטכנולוגיות אחרות • בינתיים, הסנאט האמריקאי מבקש מצוקרברג להסביר כיצד מערכת הקריפטו שפייסבוק מתכננת תעמוד בדרישות הרגולציה

פרופיל הפייסבוק של מארק צוקרברג / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב
פרופיל הפייסבוק של מארק צוקרברג / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

פייסבוק הקימה חברת טכנולוגיה פיננסית חדשה בשווייץ שתתמקד בבלוקצ'יין ובתשלומים, וכן בניתוח נתונים והשקעות, על פי הרישומים בפנקס החברות בז'נבה.

לפי דיווח ברויטרס, ליברה נטוורקס, שבעלת המניות שלה היא פייסבוק  גלובל הולדינגס, נרשמה בשווייץ ב-2 במאי כדי לספק שירותים פיננסיים וטכנולוגיים, ולפתח חומרות ותוכנות קשורות, על פי תוכניות שהוגשו לרשם החברות בז'נבה.

פייסבוק, שלרשת החברתית שלה יש יותר מ-2 מיליארד משתמשים, לא הגיבה עד למועד פרסום הכתבה על ליברה נטוורקס, שתתמקד ב"השקעות, תשלומים, שירותים פיננסיים, ניהול זהות, אנליטיקה, ביג דאטה, בלוקצ'יין וטכנולוגיות אחרות".

פייסבוק - הבעלים של ווטסאפ, מסנג'ר ואינסטגרם, שבכל אחד מהם משתמשים יותר מ-1 מיליארד אנשים - ניצבת במוקדו של גל ביקורת ציבורית ורגולטורית בגין שימוש לרעה בנתונים אישיים של צרכנים.

בעקבות כתבה שהתפרסמה ב"וול סטריט ג'ורנל", שלחה החודש ועדת הבנקאות של הסנאט האמריקאי מכתב פתוח למנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, וביקשה ממנו להסביר כיצד תענה מערכת תשלומים מבוססת מטבע קריפטוגרפי על החששות בסוגיות משפטיות, רגולטוריות, שמירה על הפרטיות והגנת הצרכן.