בעלי מניות טאואר וצ'ק פוינט יתבקשו לאשר ביוני את תגמולי הבכירים

בטאואר תיערך הצבעה על מענק שנתי במניות חסומות, בשווי כ-4 מיליון דולר, למנכ"ל ראסל אלוואנגר • בצ'ק פוינט מבקשים לאשר הקצאת אופציות למנכ"ל גיל שויד, בשווי של 154 מיליון דולר נכון למחיר המניה כיום

בעלי המניות בחברת אבטחת הסייבר צ'ק פוינט ובחברת השבבים טאואר יתכנסו בקרוב כדי להצביע על התגמולים לבכירי שתי החברות. חברות רבות שנסחרות בוול סטריט מפרסמות בתקופה זו את הזימונים לאסיפות השנתיות שלהן, ובהן גם השתיים האמורות.

בטאואר  תתכנס האסיפה ב-25 ביוני במשרדי החברה במגדל העמק, ובעלי המניות יתבקשו לאשר הקצאה של מניות למנכ"ל, ראסל אלוואנגר, שכבר אושרו בוועדת התגמול ובדירקטוריון. מדובר במענק שנתי של מניות חסומות בשווי חמש משכורות שנתיות של אלוואנגר, או כ-3.9 מיליון דולר. המענק מורכב מ-50% מניות חסומות שיבשילו לאורך הזמן - כעבור שנה, שנתיים ושלוש ממועד המענק - ומ-50% מניות חסומות שיבשילו על בסיס עמידה ביעדים של רווח נקי ושל תזרים מזומנים מפעילות שוטפת, כאשר כל יעד מהשניים מהווה 50% מחלק זה במענק. בזימון לאסיפה של טאואר נכתב שהקצאת המניות נעשית בהתאם למדיניות התגמול של החברה, והיא נמוכה מהמקסימום האפשרי. עלות שכרו של אלוואנגר עמדה ב-2018 על 6 מיליון דולר.

הצעה נוספת שתעלה להצבעה באסיפה השנתית של טאואר נוגעת ליו"ר החברה, אמיר אלשטיין. בעלי המניות יתבקשו לאשר מחדש את מינויו לדירקטוריון לתקופת כהונה נוספת, ללא שינוי בתגמולים השנתיים שהוא מקבל, בגובה 600 אלף דולר. חצי מהתגמולים משולם לו במזומן בסכום חודשי של 25 אלף דולר והחצי השני במניות חסומות. אלשטיין, שהוא גם דירקטור בחברת התרופות טבע ובן לאחת ממשפחות מייסדי טבע, מכהן בתפקיד יו"ר טאואר משנת 2009.

בצ'ק פוינט , האסיפה הכללית תיערך ב-19 ביוני במשרדי החברה בתל אביב, ובה יעלו להצבעה התגמולים למנכ"ל ומייסד החברה, גיל שויד. התגמולים לשויד כוללים אך ורק תגמול הוני, משום שהוא ממשיך לוותר על שכר (למעט שכר מינימום כפי שדורש החוק) ועל בונוס שנתי גם ב-2019, כפי שעשה בכל השנים האחרונות מאז 2008.

המענקים ההוניים לשויד נדיבים, וכך למשל ב-2018 עלות שכרו עמדה על 35.8 מיליון דולר, רובה ככולה בתגמול הוני. במהלך השנה שעברה הוא גם מכר חלק מההחזקה שלו תמורת סכום שמוערך ב-360 מיליון דולר, ונכון להיום הוא מחזיק ב-18.4% ממניות צ'ק פוינט, שהשווי הנוכחי שלהן הוא 3.4 מיליארד דולר.

בצ'ק פוינט מבקשים מבעלי המניות לאשר הקצאה של 1.3 מיליון אופציות צ'ק פוינט לשויד, שמחיר המימוש שלהן יהיה שווה למחיר הנעילה ביום האסיפה, והן יבשילו באופן הדרגתי בחמש מנות לאורך ארבע שנים: אחרי חצי שנה מההקצאה, שנה, שנתיים, שלוש שנים וארבע שנים. שווי המניות במקרה שהאופציות ימומשו, נכון למחיר הנוכחי של המניה, הוא כ-154 מיליון דולר.