גרדיקור גייסה 60 מיליון דולר כדי לאבטח שרתים טוב יותר

החברה הישראלית גייסה עד כה 112 מיליון דולר משורה של קרנות, בהן 83North, באטרי ונצ'רס ודויטשה טלקום • בחברה השקיע גם אהוד ברק

גרדיקור  פבל גורביץ', אריאל צייטלין ודרור סלעי /צילום : שלומי יוסף
גרדיקור פבל גורביץ', אריאל צייטלין ודרור סלעי /צילום : שלומי יוסף

חברת הסייבר הישראלית גרדיקור (Guardicore), שמפתחת תוכנה המיועדת הן לשרתים פיזיים והן לשרתים בענן, השלימה סבב גיוס שלישי בהיקף של 60 מיליון דולר, בהובלת קרן הצמיחה קומרה קפיטל.

משקיעים נוספים שהשתתפו בסבב הם דויטשה טלקום קפיטל, כללטק ו-Partech והמשקיעות הקיימות בחברה - בהן הקרנות באטרי ונצ'רס, 83North וקרן ההשקעות הפרטיות האמריקאית TPG. משקיע מעניין נוסף בחברה, שהשקיע בסבבים הקודמים, הוא אהוד ברק. הסבב הנוכחי מביא את סך גיוסי ההון של החברה ל-112 מיליון דולר.

גרדיקור הוקמה בשנת 2013 על ידי היזמים פבל גורביץ', המכהן כמנכ"ל החברה, אריאל צייטלין ודרור סלעי. החברה מעסיקה כיום כ-150 עובדים, מתוכם מעל 100 בישראל, 20 בארה"ב והיתר באירופה ובדרום אמריקה. החברה מתכוונת להשתמש בכספי הגיוס הנוכחי על מנת להרחיב את צוות העובדים שלה בישראל ובארה"ב, ועד סוף השנה הנוכחית מתכננת להעסיק למעלה מ-200 עובדים בסך הכול.

בין לקוחות החברה נמצאות חברות פורצ'ן 500 ופורצ'ן 100, ביניהן דויטשה בנק, Comcast, Frontier Airlines ו-Intermountain Healthcare. החברה לא חושפת נתונים מדויקים אודות הכנסותיה, אך בסוף 2018 מסרה כי הכנסותיה השנתיות עמדו על מיליוני דולרים - צמיחה של 250% ביחס לשנה שקדמה לכך. בשלוש השנים האחרונות שומרת החברה על קצב צמיחה שנתית דומה.

התוכנה שמפתחת החברה מחלקת את רשת השרתים של ארגון למקטעים קטנים, ומכניסה כל קבוצת מקטעים ל"בועה" מבודדת. כך, במידה ואחד החלקים נפרץ, התוקף לא מסוגל להתפשט ברשת כולה, ומוגבל לאותה הבועה. בנוסף, החלוקה הזו מאפשרת לארגונים המשתמשים בתוכנה של גרדיקור לעשות בה שימוש גם לצורך חסימת גישה בלתי מורשית לחלקים מסוימים ברשת.

"ההשקעה במוצרי אבטחת סייבר בעולם גדלה מאוד: אם מסתכלים על גרטנר, מ-2010 עד 2020, השוק גדל מאוד מהר מ-50 מיליארד דולר ל-130 מיליארד דולר", אמר גורביץ' בשיחה עם "גלובס". בהתאם, גם ההשקעה בחדשנות בתחום גדלה. המשקיעים החדשים שלנו, וגם אנחנו, מעוניינים לראות אותנו גדלים ומשתלטים כמה שיותר מהר על כמה שיותר מהשוק. הסכום הזה מאוד משמעותי וייקח אותנו רחוק קדימה", הוסיף.

"אבטחת סייבר היא תחום מאוד חם וחשוב מכיוון שהוא מאפשר לשמור על הנתונים של כולנו אצל הספקים שאנחנו סומכים עליהם. זה מאפשר לנו לעשות עסקים אונליין, לצרוך מדיה, ולקבל שירותים מקוונים. בכנות, אני חושב שאנחנו עושים עבודה לא מספיק טובה, כי כמות הנתונים שדולפים לאינטרנט בכל שנה היא ממש גדולה", הסביר גורביץ'.

מאיפה מגיעה התחרות העיקרית שלכם ואיך אתם מתמודדים איתה?

"יש בארץ המון חברות בתחום הסייבר, אבל אנחנו נמצאים בקבוצה לא מאוד גדולה של חברות שמשקיעות בסביבות של הענן והשרתים. לכן, עיקר התחרות שלנו היא מחו"ל, מול חברות אמריקאיות גדולות כמו VMware וסיסקו. הלקוחות קונים אותנו ולא אותם כי אנחנו נותנים להם מוצר שמאוד נוח וקל להשתמש בו מצד אחד, ומצד שני הוא עובד גם בענן וגם אצלם בשרתים הפיזיים.

"אנחנו מאוד מפוקסים על פידבק של לקוחות ועל להפוך את החיים שלהם ליותר קלים. אנחנו עובדים ועבדנו בתקופה האחרונה על תמיכה בכל מיני טכנולוגיות ענן חדשות כמו שרתים וקונטיינרים, ונעבוד על סביבות חדשות כמו סרברלס. אנחנו גם כל הזמן מרחיבים את יכולות ההגנה שלנו גם מבחינת זיהוי וגם מניעה.

"אנחנו לא מתחרים היום הרבה עם סטארט-אפים צעירים מאוד שמפתחים מוצרים לסביבות ענן, כי רוב הביזנס כיום עדיין נעשה על גבי שרתים. טכנולוגיות כמו קונטיינרים וסרברלס הן חשובות, אבל הן עדיין חלק קטן מהעסקים. כשאתה בא לאבטח בנקים או חברות תעופה, יש ניצנים של סרברלס, אבל רוב הביזנס שלהם עדיין נעשה על שרתים ולעיתים אפילו לא בענן", אמר גורביץ'.

בועז דינטי, שותף מייסד בקומרה קפיטל מסר בהודעת החברה כי לדעתו, "הגישה החדשנית של החברה תמלא תפקיד מרכזי בעיצוב עתיד האבטחה בארגונים, בכך שתעזור להם להגן טוב יותר על מערכות חיוניות ועל המידע שלהם עם התפתחותה של חברה המבוססת על מידע דיגיטלי".

"הצוות המוביל של גרדיקור הציג צמיחה מתמשכת והם מביאים איתם חדשנות טכנולוגית שיודעת לשמור על הנכסים הקריטיים מאובטחים, מבלי לעכב את הפעילות העסקית השוטפת של החברה", מסרה בהודעה אירית קהאן, שהובילה את ההשקעה בחברה מטעם זרוע ההשקעות של דויטשה טלקום. "רשימת הלקוחות של החברה נותנת תוקף לשווי החברה ומהווה עדות לזרמים המשתנים בשוק".