ווסטדייל אמריקה מאשרת: אנחנו במו"מ עם Uber להשכרת שטחי משרדים בדאלאס

על פי האתר "דאלאס ביזנס ג'ורנל", העיר דאלאס שבטקסס היא אחת המועמדות האחרונות לארח את משרדיה החדשים של אובר, שצפויים לאכלס אלפי עובדים • חברת הנדל"ן ווסטדייל השלימה באחרונה הנפקה ראשונה של אג"ח מסדרה א' בהיקף של 500 מיליון שקל בבורסת ת"א

רכב של אובר / צילום: / Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב
רכב של אובר / צילום: / Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב

חברת הנדל"ן הזרה ווסטדייל אמריקה, שהנפיקה לאחרונה אג"ח בהיקף של 500 מיליון שקל ערך נקוב בבורסה בת"א, אישרה היום (ה') דיווחים בארה"ב שלפיו היא מנהלת משא ומתן להשכרת שטחי משרדים לחברת המוניות הבינלאומית Uber (אובר). לדברי ווסטדייל אמריקה, מדובר על אפשרות להשכרת שטחים בבניין המשרדים Epic Office (אפיק אופיס) בעיר דאלאס שבטקסס.

על פי האתר "דאלאס ביזנס ג'ורנל", נותרה העיר אחת מהמועמדות האחרונות לארח את משרדיה החדשים של אובר , שצפויים לאכלס אלפי עובדים. הודעה על העיר הזוכה צפויה להתפרסם רק בחודש אוגוסט, כאשר לדברי חברת ווסטדייל אין כל וודאות כי המשא ומתן עם אובר ישתכלל לכדי הסכם שכירות מחייב.

בניין המשרדים אפיק אופיס, שבנייתו מושלמת בימים אלו, שועבד לטובת מחזיקי האג"ח בישראל, לאחר ש-49 מיליון דולר (176 מיליון שקל) מתוך הסכום שגויס בהנפקה שימש לפירעון הלוואת בעלים שהועמדה לטובת הפרויקט.

הבניין מוקם על קרקע בשטח של 101.5 אלף ר"ר וכולל בתוכו 10 קומות משרדים בשטח כולל של 251.6 אלף ר"ר, קומה אחת לשימוש משרדי בשטח של 18.1 אלף ר"ר ו-7 קומות חניה המכילות 847 מקומות חניה. עלות ההשקעה הכוללת בהקמת הבניין צפויה להסתכם ב-131.64 מיליון דולר, כאשר לאחר השלמת הבנייה וייצוב הנכס יעמוד שוויו על 165 מיליון דולר.

על פי הערכת שווי שנמסרה לווסטדייל אמריקה, צפויה הבניין להניב NOI (רווח גולמי מפעילות השכרה) של 9.88 מיליון דולר בשנה לאחר השלמת בניית הנכס וייצובו. סכום זה ישקף תשואה שנתית של 7.5% על עלות ההשקעה, אולם עד לייצוב הנכס צפוי ה-NOI לעמוד על 3.29 מיליון דולר ב-2020 ו-6.29 מיליון דולר ב-2021.

נחתם הסכם עם חברת Regus

עוד ציינה ווסטדייל אמריקה, כי בסמוך לפרסום התשקיף נחתם הסכם להשכרת שתי קומות משרדים בבניין אפיק אופיס לחברת Regus, שמתמחה בהשכרת משרדים שיתופיים.

מדובר בהשכרת 18.5% מסך שטחי ההשכרה בבניין, שיושכרו תמורת 1.6 מיליון דולר בשנה. מדובר בהסכם השכרה לתקופה של 11.75 שנים, הכולל אופציית הארכה לשתי תקופות נוספות של 5 שנים כל אחת, וכן מנגנון להעלאה שנתית בת 2.5% בדמי השכירות.

בנוסף ציינה ווסטדייל אמריקה, כי בכוונתה להשכיר קומה וחצי נוספות של משרדים בפרויקט (14% מסך השטחים להשכרה) לתאגיד אחר בקבוצת ווסטדייל. משרדים אלו ישמשו כמשרדי המטה של קבוצת ווסטדייל כולה ושל ווסטדייל אמריקה (חברת האג"ח). הסכם שכירות זה יהיה לתקופה של 10 שנים (עם אופציה להערכה ב-5 שנים נוספות) תמורת סכום של 1.37 מיליון דולר בשנה, כאשר חברת האג"ח תישא בעבודות לשיפורים במושכר בעלות של 4.89 מיליון דולר.

ווסטדייל אמריקה השלימה כאמור בחודש שעבר הנפקה ראשונה של אג"ח מסדרה א' בהיקף של 500 מיליון שקל ערך נקוב, בבורסה בת"א. האג"ח, בעלת משך חיים ממוצע של 5 שנים, נושאת ריבית של 4.8% ונסחרת כיום בבורסה לפי תשואה שנתית לפדיון של 4.1%.