WeWork מגיעה לפתח תקוה: מקימה מרכז ענק שישתרע על שש קומות בצומת גהה

המרכז יוקם על חורבות "פיל לבן" ויכלול 15 אלף מ"ר עם 3,000 עמדות עבודה • ענקית חללי העבודה תשכור את הנכס מאמפא נדל"ן • אחת הסיבות לבחירה במיקום זה היא הנגישות התחבורתית והעובדה כי הקו האדום של הרכבת הקלה צפוי לעבור במקום בעתיד • צפי לפתיחה: שנת 2020

המרכז  של WEWORK שצפוי לקום/ צילום הדמיה: אמפא נדל"ן
המרכז של WEWORK שצפוי לקום/ צילום הדמיה: אמפא נדל"ן

ענקית חללי העבודה המשותפים WeWork פותחת סניף ראשון של החברה בפתח תקוה, והשני בגודלו בארץ. הסניף יוקם על חורבות נכס תעשייתי ישן, שעומד כ"פיל לבן" במשך שנים בצומת גהה, באזור התעשייה קרית אריה. המבנה יכלול שש קומות ו-15 אלף מ"ר עם 3,000 עמדות עבודה בגדלים שונים. בקומת הקרקע של הבניין יוקמו שטחי מסחר וחנויות. את הבניין, שהוקם בשנות ה-80 ניתן לראות מכביש 4, והסניף צפוי להיפתח בשנת 2020. בעלת הבניין היא חברת אמפא נדל"ן, שרכשה את הנכס מרבוע כחול נדל"ן בדצמבר 2017 תמורת 50 מיליון שקל.

לאורך השנים הנכס היה מושכר בעיקר למטרות אחסנה, ורבוע כחול נדל"ן הודיעה בדוחותיה כי בכוונתה לשפץ את הנכס בסך של 12 מיליון שקל, במקביל להגדלת זכויות הבנייה בנכס. לבסוף לא מימשה רבוע כחול נדל"ן את התוכנית, ומכרה את הנכס לאמפא נדל"ן.

לאחר הרכישה, נפגשו הנהלת אמפא נדל"ן והנהלת WeWork עם ראש עיריית פתח תקוה רמי גרינברג, והציגו לו את התוכנית. שתי החברות התקשרו ביניהן בהסכם שכירות לתקופה של 15 שנה. WeWork ואמפא נדל"ן שותפות עסקיות במתחמים נוספים, לרבות מתחם חללי העבודה בהרצליה פיתוח.
הסניף בפתח תקווה יהיה הסניף ה-11 של WeWork, הפועלת כיום בערים: תל אביב, חיפה, באר שבע, ירושלים והרצליה. אחת הסיבות לבחירה של רשת מתחמי העבודה המשותפים בנכס היא הנגישות התחבורתית והעובדה כי סמוך למקום צפוי לעבור הקו האדום של הרכבת הקלה.

מנתוני עיריית פתח תקוה עולה כי בעיר פועלים כ-28,700 עסקים גדולים וקטנים, מהם רק 1% חברות הייטק והרוב הגדול הם נותני שירותים במגוון תחומים, הפועלים במשרדים. כמו כן, לאור הגידול במספר החברות הגדולות והתאגידים החברים ב-WeWork, חלק גדול משטח המתחם בפתח תקוה יוקדש לחברות מסוג זה, הנדרשות לחלל עבודה עבור המטה שלהן או עבור צוותי לוויין.

לדברי בנג'י זינגר, מנכ"ל WeWork ישראל, "אנו שמחים להרחיב את פעילותנו לעיר נוספת בישראל ולהציע לעסקים באזור פתח תקוה והסביבה את ההזדמנות לצמוח כחברי קהילת WeWork. פתח תקוה ידועה כאחת הערים המובילות באזורי תעשייה דינמיים, עם צמיחה מתמדת בתחום הנדל"ן למשרדים. לאחר תקופת שיפוץ קצרה, המבנה שהיה ישן ומוזנח יעבור טרנספורמציה אדירה, ויהפוך לבניין בעל ארכיטקטורה טרנדית ואלגנטית".

ראש עיריית פתח תקוה רמי גרינברג מסר בתגובה: "כחלק מהפעילות שלי לחדש את פני העיר, אנו פועלים לחדש גם את אזור התעשייה קריית אריה, ומשנים והופכים אותו לפארק הייטק מתקדם שיספק מאות מקומות עבודה לתושבי העיר. באופן אישי נפגשתי עם היזמים ועם ראשי חברות אמפא ו-WeWork ואמשיך לדאוג שפרויקטים מסוג זה יקומו בעיר".