ארגון הבריאות העולמי מכיר רשמית בהפרעת התמכרות לגיימינג

ההפרעה מתוארת כך שהסובלים ממנה מתאפיינים בדפוס התנהגות של קושי לשלוט על הנטייה לשחק במשחקים דיגיטליים • מומחה מטעם הארגון לבריאות הנפש והתמכרות לסמים ואלכוהול, אמר לפי דיווח ב-NBC News כי המקרים החמורים ביותר שנחקרו הם של אנשים ששיחקו במשך 20 שעות ביום, על חשבון שינה, ארוחות, עבודה, לימודים ועוד

גיימינג / צילום: שאטרסטוק
גיימינג / צילום: שאטרסטוק

ארגון הבריאות העולמי הכיר באופן רשמי בהתמכרות לגיימינג. הארגון הודיע בסוף השבוע על עדכון קטלוג ICD) International Classification of Diseases), המכיל את כל המחלות וההפרעות הנפשיות הידועות, ובין היתר כלל במהדורה החדשה גם "הפרעת גיימינג" (gaming disorder), תחת הפרעות הנוגעות להתמכרות.

ההפרעה מתוארת כך שהסובלים ממנה מתאפיינים בדפוס התנהגות של קושי לשלוט על הנטייה לשחק במשחקים דיגיטליים, ויתנו עדיפות לגיימינג "גם על חשבון פעילויות ותחומי עניין אחרים בחיים, וימשיכו לשחק ואף יגבירו את תדירות המשחק למרות השלכות שליליות".

שקאר סקסנה, מומחה מטעם ארגון הבריאות העולמי לבריאות הנפש והתמכרות לסמים ואלכוהול, אמר לפי דיווח ב-NBC News כי המקרים החמורים ביותר שנחקרו הם של אנשים ששיחקו במשך 20 שעות ביום, על חשבון שינה, ארוחות, עבודה, לימודים ועוד. הוא הדגיש שרק חלק קטן מהאנשים שמשחקים משחקי וידאו או משחקים דיגיטליים יפתחו בעיה כזו, ושרק אם התנהגות כזו נמשכת מעל שנה ניתן לאבחן את ההפרעה.

לפי הדיווח, קבוצת הלובי של תעשיית הגיימינג, "קואליציית משחקי הוידאו", עודדה את ארגון הבריאות העולמי לשקול מחדש את החלטתו. בקבוצה אמרו כי "מעל שני מיליארד אנשים בעולם נהנים מהמוצרים שלנו בצורה בטוחה" ואף כי למשחקי וידאו יש יתרונות "חינוכיים, וטיפוליים".

ביוני שעבר הארגון הוסיף את ההתמכרות לגיימינג תחת הסיווג שלו לקבוצת ה"התנהגויות שנוגעות לטכנולוגיה ועשויות להיות מזיקות". תחת אותו סיווג הוא כלל גם שימוש מוגזם באינטרנט, מחשבים וסמארטפונים.

המהדורה החדשה של ה-ICD היא אלקטרונית לגמרי, בפעם הראשונה, והמטרה של הצעד היא להפוך את הקטלוג לזמין יותר עבור רופאים ועובדים אחרים בתחום הבריאות בעולם.